Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 7619 ggr
[Tunnan]
0

Fula plan

Det finns inte så många fula plan men några finns det iaf
Här hitade jag ett som inte hör till det snyggaste plan jag har skådat i varje fall.
Att klumpen bara kunde lyfta.???Obestämd

[Tunnan]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick inte med bilden
Gör ett nytt försök.

Charlie82
0

Den var inte vacker. Det är inte Aero Spacelines Super Guppy heller Skrattande

[Tunnan]
0

Usch, ful är den men det går in många picknickkorgar i det utrymmet.Flört

StefanW
0

ANIG4014

Gammal favorit i "10-i-topp" när det gäller udda design…

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Groteskt skulle jag vilja kalla detta plan.
Ser ut som en stenbit (Det är en fisk med taggar på ryggen)

ElLobo
0

Smaken är ju som sagt delad, men jag kan i alla fall hålla med om att vissa maskiner är mer udda än andra. Glad

Vi hade ju det som tema på GB #15, och det var ju omtyckt.

Här är ett tips om en sida där det finns många intressanta plan:

Unicraft Models

Dioramabyggare
0

Blohm & Voss 141

starhawk
0

#7: Nja den är ju inte direkt ful, bara ovanlig, sen finns ju dom fulsnygga, som den här

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0

#4: Ja dom där tuberna stör helhetsintrycket, skulle däremot gärna vilja ha en Lun i orginal utan tuber, men där stör priset helhetsintrycket £129 hugaligen!

PonCar
0

Planet i bild #1 tycker jag vi kan döpa till "Flygande Fästingen"!Skrattande

Charlie82
0

Skrattande

Azgaron
0

Kul att se dessa udda plan! Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Dioramabyggare
0
starhawk
0

#13; jo den har jag sett förut, men den klassar jag snarare som ovanlig än ful, hade inte tyskarna eller ryssarna också nån under första världskriget med bemannade motorgondoler, den var däremot rätt ful

Charlie82
0

Bl.a. fanns Ju-87 Stuka i en ambulansversion. Den hade en gondol liggandes på vardera vingen där man precis kunde trycka in en bår. Inget för klustrofobiker men får man välja mellan det och östfronten så är nog valet enkelt Flört

Hittar ingen bild på Stukan men däremot på en P-38 som hade gondolerna under vingarna istället.

Dioramabyggare
0

#15: Stuka i ambulansversion… det är ju inte vad man normalt associerar det planet till…

http://www.youtube.com/watch?v=qbWKHu4OrEE&feature=related

Dioramabyggare
0

Jag som trodde jag kände till "alla" militära flygplan sedan jag bläddrade i en flygplansbok som liten (någon av böckerna i Kenneth Munsons serie "Flygplan i färg" har jag för mig att det var)… men denna, Messerschmitt 509, är "helt ny" för mig… jag tycker den ser ut som en korsning av AW Seahawk, Bell P-39 Airacobra, Messerschmitt 262 och Yakovlev-52.

http://www.antaresmodels.com/gallery/Me%20509%20Pep%20Tuneu_2010-4-27/IMG_4593.JPG

En annan bok jag läste som ganska liten är "Här får du veta någonting om flygplan", som tydligen illustrerades av självaste Björn Karlström. En ganska tunn bok med hårda pärmar. Minns jag inte fel så har den en Sopwith Camel eller en fransk SPAD (båda de flygplanen är från första värtldskriget) på bild på omslaget. Och den har också ett illustrerat kort kapitel om hur man bygger och målar en Me 109 i modell. Jag undrar förresten om jag inte har kvar den boken…

Charlie82
0

Den där 509:an vill jag minnas var en vidareutveckling av 309:an. Ingen av dem kom ju i produktion eftersom 509 lades ner på samma gång som 309:an.(Rätta mig om jag har fel) Glad

För övrigt kommer Trumpeter med 509:an som modell i 1/48 med en del godis som tillbehör.

PonCar
0

#16:Man får väl hoppas att inte de stackars sårade levererades till sjukan på samma sätt som bomberna till fienden…

WildeSau
0

#17 Tja, det ligger en konvertering från MRR/Classic Plane här hemma. Glad

Likheten med Seahawk finns där och min Me 509 kommer att bli en whifflare i Seahawk-camo från antingen Bundesmarine eller Koninklijke Marine.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Dioramabyggare
0

.

Dioramabyggare
0

"Trojan Horse":

ElLobo
0

#21: Den där gillar jag! Inte det minsta ful!

ElLobo
0

Egentligen tycker jag bara att av de bilder som visats i tråden så är det bara de i #1 och #2 som inte är vackra. Resten är bara mer eller mindre ovanliga. Cool

zoncar
0

Riktigt kul tråd Tunnan! Men Byggmöte Byggmöte och ja jag är tjatig, vill absolut se er alla igen live liksom!!!!Glad

Dioramabyggare
0

#23: Då kanske vi får äran och nöjet att se en scratchbyggd XCG-16 på bild här framöver…? FlörtCool

ElLobo
0

Cool