Plast-papper.
Tjena. Hittar ingen liknande tråd, jag vet ju inte ens vad jag ska söka på, provade lite utan resultat.
Är det någon som kan tänkas veta var man får tag på detta, eller känner igen det. Det är en sak jag har på byggbordet men VAR kom det ifrån? Perfekt till rutorna på modeller i små skalor.
Genomskinlig plast i samma tjocklek vanligt skrivpapper, går att klippa i utan att den blir vit där man klipper. Beter sig lika dant som papper när man viker och känner på det. Jag tror det kan komma från något från en förpackning, som t.ex. en genomskinlig påläggsförpackning. Det är däremot lite starkare plast i sådana, för de är inte samma sak att klippa i.
Hoppas på svar, den är praktisk, den där plasten!
Tack 
Evergreen tillverkar tunna ark i genomskinligt plats. Går utmärkt att skära i utan "vita kanter".
hayabusa han före! Tänkte precis föreslå Evergreen scale models clear sheets!! Funkar om inte annat säkert likadant som du efterfråga
#0: Jag testade att vika en bit tunn tunn genomskinlig förpackningsplast men det blev ett smalt vitt streck i vecket. Är det kanske "overhead"-plast du menar? Sådan plast kanske till och med finns att hitta i olika tjocklek, i bokaffärer eller i andra affärer som säljer kontorsmaterial.
Lycka till så mycket!

#1 Vad bra!! Hittade något som passade bra i mått och funktion, och mer än det, som var intressant på sidan. Bra blandning. En välkommen sajt i minnet. Ska man beställa ska man nog göra det från sverige för att minska ner kostnaderna, däremot. Men det går nog bra att hitta, på olika hobbysidor.
#2 Ja, och Evergreen är nog lite större i storleken än de jag hittade på golvet också, för de jag hittade är bara små "ark".
#3 Jo det va just det där med att det blev ett vitt streck som gjorde att det inte riktigt var samma sak, de olika plasterna. Overhead skulle det kunna varit om det bara fanns en chans att det kom in sån plast i mitt hus. 
tack
Laminerings plast ? "sparkar ut stavningspolisen" 
#4.3: Hmm… "chans att sådan plast kommer in" i ditt hus… vill du berätta vad som är "fel" med sådant material?
När jag testade att klippa och att vika plastförpackningen till Loctite Liquid Super Glue "missfärgades" den inte ens det minsta lilla. Nackdelen med den förpackningen är att den inte har många kvadratcentimeter plana ytor att göra "glasrutor" av.

#5 Ja jag vet inte riktigt
#6 Nja, altså inte att det var fel på materialet, men ingen har någon overhead eller något annat där man använder plasten här, eller har användning av den (utom jag, då)
Men jag tycker jag har ökat mina kunskaper väl inom området med plasten så tack alla.