Polerbar färg
Fick hem dessa idag. Det är Gunzes enamelfärger med metallfinish. Dessa ska vara ett riktigt bra alternativ till Alclad och de har ungefär samma konsistens dvs. väldigt tunna och ska sprayas oförtunnad. Rykten säger att de också ska gå att penselmåla.
Själva pointen med dessa är att när de har torkat så tar man fram en mjuk duk och polerar fram en riktigt vacker glans. Skillnaden mot Alclad är att denna ger en yta att polera på. Alcladen är så otroligt tunn så man polerar igenom den direkt.
Rescension kommer så småningom.
Nu blev jag överraskad. Jag har fått förklarat för mig att de var lackbaserade men är det akryler gör det ju absolut ingenting.
Snygga kärror! Den lilla Heinkeln är underbar.
#3 Jag skulle tro att de är ett strå vassare, men det är väl de som luktar så tapeterna ramlar ned nästan?
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#4 Tackar. Heinkeln är alldeles lagom stor.
Tar knappt upp någon plats alls i skåpet. 
Den ska f.ö vara en tailsitter ifall någon tror jag misslyckats med viktfördelningen. Noshjulet användes endast vid taxning.
Angående Mr.Metal Color. Jag luktade i tre burkar och alla luktade olika så jag har ingen aning egentligen. Tja, jag har inte behövt späda färgerna än.
Från Armorama
"Acrylbaserad men späs med laquer thinner eller denaturerad etanol…" Hmm..
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#5 Jag vet inte - har bara sett dessa färger på bild. Jag gissar att de påminner en hel del om Alclad II dvs de har någon form av Lacquer thinner/cellulosa som lösningsmedel. Stygga ångor, kan man säga 
#0 Ska bli kul att se hur resultatet blir med de färgerna.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Har kollat runt lite på nätet och de verkar nästan vara två läger. Vissa hävdar att de är lackbaserade och andra att de är akryler. Hmmm… Hursomhelst ska det kul att testa.