Ser trevligt ut Roger!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Trevliga inköp Charlie!
Härligt Håkan! Nu är det bara att köra i gång.
Jo, precis! Ska strax göra det hade jag tänkt.
En till samlingen för 57.FIS USAF i Keflavik.
Northrop F-89C Scorpion
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Hur är HobbyCrafts Scorpion?
Har själv funderat på en sådan.
Otur med däcken där.
#14 Om du bara ska ha en Scorpion är nog Revell's F-89/D/J lite bättre än Hobbycraft/Idea/Academy.
Jag har inte jämfört dem än. Förmodligen är passformen sämre, tjockare huv och dekaler som måste lossas med våld.
Revell har försänkta panellinjer och Hobbycrap blandat upphöjt och försänkt.
På ARC har du en riktigt snyggt byggd F-89A.
Aha, då lär det nock blir en Revell då.
Har också lite mera godis på G
Bl,a den nya Ryska Su-50.
Bilder kommer så fort jag fått hem modellerna.
Trevliga inköp Sau!

Ser ju inte fel ut!
Kanske ingen nyhet, men jag köpte Deep Space Nine till ett bra pris på tradera i veckan. Fiberoptikdelarna fattas dock + en liten detalj, men jag tänkte ha modellen att träna på för att ev köpa en sprillans ny när Round2 släpper en DS9 till hösten. Kanske börjar på den idag eftersom jag väntar på div lysdioder och andra tillbehör för att belysa min USS Voyager.
Why is it that dinosaurs always die running?
#20 -En -32:a Ford mer eller mindre högen kan aldrig vara fel!
#21 Ser ut som ett trevligt inköp!
Härligt Håkan! Vad roligt att du nappade på Vargen. Ska bli riktigt spännande att se det bygget. Har aldrig byggt en vacuform tidigare så en rescension får du allt ge när tiden kommer 
Jo, jag tycke det kunde vara en trevlig utmaning. Nån slags recension ska jag väl försöka åstadkomma.

Har själv byggt den där TSR2:an hyfsad modell det enda som var problem var ställen, i slutändan fick jag "gjuta" fast dom. Den är för övrigt ofärdig, skall måla om den med RAF AntiFlash White och så skall den få sina dekaler…nångång!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack! Det kan ju vara bra att veta. Till denna måste jag hitta svenska dekaler. Funderar på om man kan låna dekaler från en Gripen eller nåt annat svenskt jet.
#31: Aaaaaaah så vacker hon är… och nu fick jag ännu ett belägg för min "urgammla" uppfattning att fartygen var vackrare förr, innan det blev möjligt att använda datorer för formgivning av fartyg… både förebilden och modellen ger ett väldigt maffigt intryck tycker jag!
Hur lång blir modellen?
Lycka till så mycket med bygget! Och lägg gärna upp bilder från byggets gång
!
#32 Hon blir 86,5cm lång när hon är byggd.
QM2 är ett relativt nytt fartyg och den största oceanångaren. Hon blev beställd år 2000, lanserade 2003, döptes 2004 det år hon också hade sin jungfru resa. Hon är byggd med inspiration från fartyg så som SS Normandie, SS Fance m.fl.
Helt klart ett flytande bevis på att båtarna förr var vackrare. Kryssarna idag är mer eller mindre ihop tryckta boxar som flyter på vattnet. Oceanångarna har mer av den där "wow" upplevelsen.
#33: Precis!
I veckan har det dykt upp ett par paket, en stridsvagn 122 Leopard 1:35 och en Messershmitt bf 109E 1 1:48. Strv 122 tänkte jag ha med i ett kommande gruppbygge, kul att den fanns i svensk version! Bf 109 från Eduard verkar vara en riktigt fin modell enligt de ressensioner jag läst. Gjutningarna är riktigt snygga och rena, ser riktigt bra ut. Men för stunden förblir dessa i bygghögen då jag håller på med Spitfire och Hellcat.
Intressant med de tyska planen som bara fanns på ritbordet eller som enstaka prototyp. Även A36 Vargen verkar mycket spännande! Sökte på nätet om det projektet men hittade inget. Är det någon som vet lite mer om det planet?
#35 Det finns en tråd på SFF Forum som täcker in det mesta om 1300-projektet, provsprängningarna i Nausta och även senare projekt till det som blev SAAB 37.
http://forum3.sff.n.se/viewtopic.php?f=1&t=1760
Tilläggsnamnet Vargen på projekt 1300 / A 36 är en feltolkning då ursprunget till det namnet kommer av Hans Percy's scratchbygge A 36 Vargen med inslag av F-4 Phantom och SAAB 37.
Trevliga inköp Sau!
Det är nog inte helt lätt att få ihop en modell på en helg, trots namnet.
Vet inte hur Eduards modeller är att bygga trots att jag har en Mirage, även den i weekend-tappning.
Mycket fina inköp! Gillar Omnibussen skarpt! Skulle kunna användas till ett dio med en ökenexpedition arrangerad av nazisterna ala Indiana Jones 
Eduard varierar mycket i sina byggsatser har jag förstått. Eduards nyare utgåvor håller oftast hög klass medan de äldre kan variera. Eduards Bf-110 har jag förstått är en "dålig" byggsats men det är ju upp till byggaren att avgöra. Man bör ju också komma ihåg att många eduard är reboxade.
L 39an har dock fått utmärkta rescensioner på flera modellsajter.
#44 En del av Eduards byggsatser är rebox av andra tillverkare och där kan kvaliteten variera eftersom det i vissa fall rör sig om äldre byggsatser. De som Eduard tillverkat själv, från grunden så att säga, håller i regel hög klass. Har själv deras Bf110:a och den är väldigt fin. Vissa tycker att den är onödigt komplex, men det håller jag inte med om. Enda "problemområdet" är en skarv vid motorgondolerna som kräver en del jobb, men absolut inget oöverkomligt. Eduard håller väldigt vettiga priser och med tanke på vad som brukar finnas med i deras satser (ets, målningsmasker etc) så är de helt klart prisvärda.
På tal om Bf110:an så var jag på ett föredrag (claes Sundin & Christer Bergström) i höstas där man avfärdade myten kring 110:ans rykte om sig att vara ett "mindre bra flygplan". Vid tiden för invasionen i Frankrike och slaget om Storbritannien så var 110:an tyskarnas bästa jaktplan.
#45 Cool Maultier - ska bli intressant att se när den kommer upp på ditt byggbord.
/S