Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1008 ggr
PonCar
2012-04-24 20:06
0

Däck sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till mitt Auburn-bygge skulle jag vilja fixa lite bättre däck än de som är med i satsen och som ser för små ut. Jag har tre överblivna däck från Heller (se bild -överblivna från en BMW 328) som skulle passa men söker ett till likadant, alternativt 4 st liknande. Ytterdiametern är 28 mm och innerdiametern 17 mm. Bredden 6 mm. På Heller-vis är däcken gjutna i mjukt material (silikon?) och realistiskt mönstrade. Om någon har 1 eller flera däck av denna typ att sälja för en skälig peng så vore jag tacksam. Även däck med någon mm större ytterdiameter kan funka, men innerdiametern bör inte vara större än 17 mm (kan dock ev vara nån mm mindre).

Proosen
2012-04-24 20:28
0

Kollade däcken jag har över från Hellers Delahaye och de har samma ytterdiameter och bredd men de har tyvärr 19,5 mm innermått.

Om de skulle gå att anpassa till de fälgar du tänkt så är de dina, om ekerfälgar passar dina syften får du gärna komplett hjul minus spinner/kapsel eller vad det nu var på de här bilarna.

Niclas

PonCar
2012-04-24 20:42
0

#1: Det är taget Niclas -med ekerfälgar! Förlagan till den Auburn jag fixar tycks ha svarta/mörka ekerfälgar. Jag skickar dig ett PM.