Dio: "The vicious Willy Stultz"

Det ser riktigt stiligt ut!

#4. Tack ElLobo! 
Tjusigt!
Hehe, vad har du nu hittat på? Ska bli kul att se! Sabotage?
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#6. Tack Az!
Hehe, det får du nog allt gissa på ett tag till! 
Stor beundran av fart och du utan något levande i bilden, endå lyckas få den att se levande ut. Ser fram i mot mer 
Ser riktigt sjukt snyggt ut!
Hmm mystiken tätnar, handen bakom ryggen antingen blomma till fraulein (kanske inte direkt obehagligt) eller en pistol för rivalen 
Så snygg målning av gatan 
Vad är det för gräs om man får fråga?
Surrounded? Great then we can attack in any direction!

#8-10. Stort tack! 
#10. Det är gräs från "Woodland Scenics". Köpte ett gäng påsar för många år sedan och de räcker i evighet! 
Vilket snyggt gjutjärnsstaket! Duktig konstsmed du har hittat…
Ska bli urspännande att följa fortsättningen på den här "storyn"!
Coolt 
Vicious Willy…släkt med Sid, månne?

#12. Tack PonCar! hehe, visst var bysmeden duktig? Fast egentligen hette han "MiniArt"
. Faktiskt riktigt kul att dikta upp en historia om dessa individer. Har börjat spåna iväg på en hel personhistoria om dem!
#13.
Japp! Sid är sonson till Willy efter ett snedsprång i Birmingham under sextiotalet. Fast ingen av dem visste av varann!
Ser riktigt härligt ut S-E
Tur att det inte finns så mycke gator med gatsten nu längre.
Det är snyggt att se på men min Renault hade nog skramlat sönder i längden . 
Ser kanon snyggt ut! Väntar spänt på upplösningen!

#15-16. Tack så mycket! 
Men här slutar tyvärr historien om Willy Stulz och de andra medverkande…
Har fortsatt kampen med Mercedesen, men nu har jag ledsnat! Fortsatt krakelerande lackeringar, inredningar som inte passar, borttappade delar…tja listan kan göras lång! 
Tappade på vägen någonstan även lusten på detta diorama och den historia jag ville berätta. Så nu kör vi in den här plutten till IFM-bergen. Må han vila i frid…. 
Lägger dock upp lite bilder på hur det såg ut vid frånfället. RIP Willy!

Synd att du tappade lusten för det är ju jätte snyggt och kul historia men sånt händer. Låt Willy vila lite så kanske han studsar tillbaka! Kullerstenen är fantastiskt fin! Är det lufttorkande lera du använt?
Synd på ett fint dio med en kul idé! Hoppas du hittar lusten att avsluta diot senare. Tråkigt när det krånglar med färgen så.
Mycket fint i övrigt!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Har du limmat fast bil och gubbar ? Annars går ju platan att använda till så gott som allt du bygger
Men är ju SÅ snyggt som det är redan nu!
Ser fram i mot mer !!!
Nä, nu fick vi ju inte reda på vad Schmutzfink Willy eg. hade för sig, annat än att han tydligen överlevde dioramat och hamnade i Birmingham.
Så synd att du tappade lusten. Kanske ett omtag med ny bil lite senare?
Kul idé och ett verkligt snyggt utförande!

Tack för era kommentarer! 
Ibland går det troll i vissa byggen! Så istället för att bygglusten ska försvinna så är det bättre att börja på något nytt.
Jag tänkte faktsikt återvinna dioplattan till något annat bygge och vem vet…..kanske den gemena Willy återkommer! Då får vi nog veta hur det hela gick. 
#23. Jo, det är lufttorkande lera! Otroligt lättarbetat och användbart material.
#25. Hehe!
Det var ett vrål värdigt den gode Darth Vader!
Tråkigt att suget försvann, men det blir lätt så när det bara ska krångla och bråka med en.
Hoppas den snart dyker upp igen.
Ser riktigt snyggt ut och det kommer att blir super när det väl blir färdigt.
Så sjukt snyggt!! Bygglust är en sak jag också tyvärr har problem med, men tanken är väldigt stor, jo Sven-Erik ditt bygge är rent ut sagt på bondsvenska skitsnyggt!!! 11 poäng av 1o möjliga
Snyggt blev det!
Roger

Tack grabbar!
Jo, bygglusten kan komma och gå. Men det är ingen mening att försöka stressa fram något. Man får helt enkelt vänta och så "poff" en dag så kommer den tillbaka!