Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1621 ggr
IKV91
0

Någon som byggt?

Hej!

Är det någon som har byggt Trumpeters Voroshilovets tractor resp Zveda L-4500R Maultier?

Vad tyckte ni?

Roger

[Hayabusa]
0

Hej Roger,

jag har inte byggt någon av dessa byggsatser - men däremot läst en bygglogg på Zvedas Maultier. Den verkar vara helt OK, även om den inte "ramlar ihop" som en Tamiya. Vill minnas att det var en del mindre problem kring förarkabinen ex taket. Har för mig att Revell gjort en "rebox" på denna Maultier.

/Stefan

IKV91
0

Hej!

Svårmonterade förarkabiner är inte min grej.

Roger

[Hayabusa]
0

#2 Nä, det är väl knappast någons grej.. Glad Om du vill kan jag försöka hitta en artikel på bygget.

/Stefan

IKV91
0
[Hayabusa]
0

#4 Har du samma e-mail som tidigare, Roger?

BjarneS
0

Håller på med Maultiern och har inte haft problem med annat än fjädringshöjden. Om man bygger enligt beskrivningen så hamnar framhjulen i luften. Rätt förfarande är att montera framaxeln och bakre bärhjulen, ställa detta på den nedre bandbiten och sedan montera resterande bärhjul bakifrån och framåt. Hytten har väldigt god passform, dörrarna sitter utan lim och med jämna springor. Man bör dock tejpa ihop hela hytten innan man börjar limma för att få det rätt.

Bjarne - som också vill ha en Voroshilovets

IKV91
0

#5 Stämmer.

#6 Tack Bjarne! Det låter som att jag skall bygga båda.

Roger

[Hayabusa]
0

#7 Bra, då är 4 mail på väg till dig. Delade upp bilderna i flera mail - tänkte att det blir lite smidigare att ta emot dem, beroende på uppkoppling.

Hoppas att det kan vara till någon hjälp.

/Stefan

[Hayabusa]
0

www.panzer-modell.de finns en lådtitt på Zvezdas Maultier. Kolla under Ausgepackt och Archiv.

Som jag skrev innan, så har Revell gett ut en rebox på denna byggsats. Märkligt nog verkar den inte innehålla kapellet som finns med i Zvezdas sats. Dekalerna skiljer också och här vill jag minnas att Zvezdas dekaler har något "fel", men det är nog en obetydlig detalj (tror jag).

/Stefan

IKV91
0

Super!

Jag skall kolla närmare i em. Det blir nog en Maultier.

Roger

BjarneS
0

Här är en mycket bra (och omfattande) byggtåd om en Maultier med 37 mm flak.

http://www.militarymodelling.com/forums/postings.asp?th=52397&p=1

Bjarne

IKV91
0

#11 Utmärkt och omfattande.

Roger