Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1578 ggr
wearbeagle
0

A36 Vargen

Har en modell från Broplan i 1/72 skala som jag gärna skulle vilja få hjälp med att bygga, det är en vaccum gjuten modell och min erfarenhet är inte stor av detta, den ska så småningom vara en del av ett stort diorama som ska finnas på ett museum om J35 Draken och tidseran om detta, då "Kalla kriget" var som hetast och det fanns prat om en svensk Atombärare.

Finns det någon intressent att ta sig an detta projekt och ev framtida byggnationer till ett museum. Vi har en hel del modeller redan, men även en hel del 1:1 att ta hand om på museét, där i bland B3La i full skala!Flört

Hör av er om ni finns där ute i modellvärlden!

Stefan

Azgaron
0

Just nu har jag rätt mycket på g. men annars kan jag nog tänka mig att hjälpa till.

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

strigon
0

En B3La i fullskala färdig låter häftig att få se på, vilket museum rör det sig om, om man får fråga :) Har hållit på med ett dio i skala 1/144 som ska va en del av en vägbas. än så länge är bara modelerna klara, och min tanke är att om möjligen få ställa ut det på flygmuseumet i Linköping eller militärmuseet i Småland.

ElLobo
0

Det torde väl vara Österlens Flygmuseum. De har Flygvapenmuseums mock-up av B3LA till låns.

wearbeagle har skrivit en tråd om detta tidigare.

wearbeagle
0

Det stämmer, Österlens flygmuseum är det som gäller