Bagdaddioramat klart!
Nu har jag kommit till den punkt där jag sätter stopp för det här bygget. Finns massor mera som man kunde göra men nu får det vila.
Jag har beställt lite fler figurer som senare skall ingå i diot, då uppdaterar jag igen. [Byggtrådar: del 1, del 2]
Detta har varit ett väldigt roligt bygge! Kul att bygga något "modernt" för mig som annars bara bygger WW2.
Jag har försökt bygga in en atmosfär av damm, hetta och vardagligt liv för en mindre by mitt under kriget. Ni får avgöra om jag lyckats..
Första bilden kommer vi in bakom stridsvagnen.

Attans fint! Den har du lyckats bra med. Och hettan ser jag, fast det kanske beror på att skärmen håller på att säga upp sig så jag får vågrörelser mitt över bilden
Nu vill vi se mera, gärna ww2.
Bjarne
Grymt fint dio, Sven-Erik! Det har du fått ihop fint, och som sagt man måste sätta stopp nånstans, annars blir man ju aldrig klar!
Kul med alla fina detaljer, och figurer!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Otroligt fint S-E! Man kan verkligen känna den tryckande hettan och lukten av mulåsna, dadlar och diesel
Lysande känsla för detaljer såsom alla cigarettfimpar vid datorplatsen.
Betyg: 11 kameler av 10 möjliga 

#12. Tack Bjarne! Vi får se vad det lider. Ska nog bara "nöjesbygga" något fordon efter det här! Stashen behöver minskas så att det får rum med nytt!
#13. Tack Az! Nä, man vill ju bli klar någon gång! Finns mycket kul man vill bygga.
#14. Tack Charlie! Då känner jag mig verkligen nöjd! Och betyget går ju inte av för hackor heller! 
Snyggt dio och jag gillar det hårda ljuset du har åstadkommit
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Tack Sau! Jag hade tur, för plötsligt kom solen fram på balkongen! Så det var bara att passa på
.
Hej!
Kul att titta på ditt snygga dio!
Massor med detaljer, jag gillar de kollektiva bönemattan för stridsvagnsgruppen lite extra.
Även skuggorna blev något lite extra.
Roger
Kanonsnyggt! Gillar verkligen alla detaljer! Saknad bara Bagdad-Bob som förkunnar att segern är nära!

#18. Tack Roger! Små detaljer för att återge stämningen av det man vill avbilda. Kul att du gillade diot!
#19. Tack igen Erik! Jag hade nästan förträngt Bagdad-Bob 
Ja, det var verkligen en kille som hade koll på läget! 
Wow, återigen en kanonsnyggt (eller kan det heta Haubits-snyggt i en krigszon) dio. Gillar verkligen mattan bak på stirdsvagnen.
Verkligt snyggt! Bilderna ger en riktigt dokumäntär känsla med åsneskit o allt annat detaljarbete. Ljussättningen är på pricken! det ser värkligen ut som sen efermiddag/tidig morgon. Är imponerad.
Djupt impad Sven-Erik! Du är verkligen reptilsnabb och en detaljernas konung. En inspirationskälla för en nybörjare som en annan.
Jag gör enmansvågen här i slutet av mälardalen 
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Otroligt snyggt bygge… Roligt med lite nutid också…. 5/5 i mina betyg.
http://www.wix.com/mstromgrenm/baloo

Kanonfint dio S-E.
Detta har du lyckats bra med.
Fint ljus du fått till också.

Jag tackar alla för de positiva omdömena! 
Verkligen kul att få så bra respons! Det blir lite annat än att bara sitta hemma på kammaren och bygga för sig själv. Samtidigt en sporre att förbättra sitt byggande och att slutföra bygget! (nog så svårt ibland).
Tycker också att NI bygger otroligt fina byggen på den här sajten!
En hög klass av kreativitet och skaparglädje! 
Jo, det är mycket fina byggen här och man märker ju att folk har utvecklats i sitt byggande, vilket är väldigt skoj att se!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Mycket snyggt Sven-Erik. 
Magnus

#29. Tack T-34! 
Har varit påskledig utan uppkoppling veckan som gick, så först nu får jag ta del av det otroligt fina färdiga diot. Helt underbar stämning du har lyckats fånga i 3-D!! Inte minst har du fått till belysningen så bra vid fotograferingen att man verkligen får intrycket av stekande bagdadsol och hett damm… Huruvida det finns falukorv i Bagdad / Irak eller ej låter jag vara osagt -det kan ju lika gärna vara kamelkorv! Kul med alla små detaljer.

Tack så mycket PonCar! Ja, det här var ett riktigt kul bygge och jag känner mig nöjd själv. Det är ju inte varje gång man är det
.
Då säger vi att det är kamelkorv! Bra uppslag!