Ny Viggen i 1/48
Läste på IPMS Sthlms hemsida att Tarangus tänker släppa en ny JA37 Viggen i 1/48. Den ska vara ute senast första kvartalet 2013. Dags att gömma Airfixlådorna 

Säger som Gert: Äntligen!
Stefan - Modellbyggare
Låter intressant! Ska bli spännande att se hur den blir.
Och jag som har tre ESCI/Airfix! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#2 Ska bli riktigt spännande. Viggen är en kärra som jag gillar riktigt mycket. Blir nog att införskaffa en sådan när den släpps.
Esci Viggen är anledningen till att jag aldrig började med 1/48 flyg
Besvikelsen mär jag såg innehållet i lådan var så stor att dom såldes och jag fortsatte med 1/72.
Vilken är egentligen den största viggenmodellen man kan få tag på idag?
#5: Jag antar du egentligen menar Viggen som plastbyggsats, men rent Allmänt torde denna i skala 1/12 vara åtminstone bland de större…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
…eller 1/8!
Stefan - Modellbyggare
#7: Äsch… jag som trodde jag "var värst" 

Ja Självklart menar jag Menar jag Plastbyggsats 
#6 Menar plastsats om det finns gillar verkligen Viggen skarpt absolut det snyggaste planet någonsin men allt jag hittat är så nybörjarmodeller som inte är större än 12-15 cm
#9: Ja, Viggen är verkligen vacker tycker jag. Vacker och brutal på samma gång. Rent personligen tycker jag dessutom att Viggen är det sista vackra flygplan den ärevördiga "flygplansfabriken i Linköping" byggt. Men så vet man ju inte vad som kommer efter Gripen… det ska bli mycket intressant att se.
Va bra då kan vi använda Esci/Airfix gamla Viggen som fyllnadsmassa vid vägbyggen där den hör hemma.
Det gav ett rejält glädjerus att få höra detta, har längtat efter en redig viggensats :D Hoppas de gör så att den går att bygga som en AJ37:a kärra oxå, tycker personligen mer om AJ37:an :)
Om jag får gissa så kommer man nog släppa flesta varianterna, det är ju bara att göra som Heller gjort med sin 37a. Hmm, det här kommer bli dyrt!
Fast JA varianten är ju längre än dom andra versionerna desutom var framkroppen ev. lite nervinklad (men där är det motstridiga uppgifter) så att göra som Heller kanske inte funkar
Diffar väl en decimeter i längd vilket väl blir ca 2mm i 1/48 och många kan nog leva med den diffen, annars lär det väl komma resindelar för alla varianter. Men det är stora dyra formar som ska tillverkas så de kommer nog utnyttja alla möjligheter att få tillbaka investeringen. Gissningsvis släpper de en korrekt JA och tar hem investeringen sen gör de ren vinst på de övriga typerna som är ett par mm för långa.
Nu finns den listad på Aviation Megastore.
Priset verkar bli som Lansen.