Trevligt inköp1 Har den också, men skulle vilja ha den "gamla" Herculesen.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#2: Ja, när jag hittade den till salu av en annan medlem här tvekade jag inte att "slå till" på den.
"Gamla" Herculesen… jag antar det är RAFs sandfärgade/bruna och svarta du menar http://www.oldmodelkits.com/jpegs/Airfix%20881%20C-130%20Bloodh.JPG? Jag hade den i modell när jag var i början eller mitten av tonåren (jag minns inte vilket år Airfix släppte den), men "något" fick mig att göra mig av med den… minns jag rätt så byggde jag den aldrig färdig. Och mot bättre vetande såg jag inte till att behålla den 
…

#6 forts: Planerna är att försöka hitta byggbeskrivningen, och sen en "vanlig" Pontiac Trans Am som donatorbil. Den här saknar däck, fönster samt en del inredningsdetaljer, exteriört är den däremot rätt komplett.
Nån som har koll på var man kan hitta byggbeskrivningen eller är det t.o.m. nån som har byggt den och kan kopiera byggbeskrivningen?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#3, 4 Just den menade jag! 
#5, 6 Kul inköp Starhawk!
#8: Jag blir riktigt nostalgisk när jag ser boxarten till RAF Air Support Commands C-130… men jag minns att jag "redan då" funderade på om lavetten till Bloodhoundroboten verkligen var utformad som originalet. Den verkade mera vara "leksak" än modell, tycker jag. Men "på den tiden" var det kanske inte möjligt att göra en annorlunda/mer exakt/mer detaljerad lavett än så i skala 1/72?
http://i363.photobucket.com/albums/oo78/yamatoman/Bloodhound/Bloodhound-9.jpg
Minns jag rätt så var de "A-formade" "benen" på lavetten på bildlänken ovan ledade på mitten på den modell av roboten, lavetten och en Land Rover-dragbil jag hade när jag var liten:

#10 Tummen upp!
Stefan - Modellbyggare

#12 Trevliga byggsatser.
Roger
He he, tittade på nått liknande när jag var inne i Kalmar för ett tag sedan, blev lit sugen jag med.

"21 forts. Den skall alltså få bli donator till den här tidigare presenterade
Dom har visserligen inte helt samma skala 1:24 resp. 1:25 men det ser ut att passa.
Förresten den här skulle väl passa in i gruppbygget "I filmens värld" återkommer i den tråden

En Victory i skala 1:100
hur stor blir en sån?
Ansluter mig till #23. Har precis köpt hem Revell Vasa 1:150. Vad som kvalificerar mig som galen är att jag inte byggt något på 30 år, men det känns fantastiskt kul o vara igång igen :)
Trevliga inköp! Gnaten vill jag också ha!
Ja den är helt klart prisvärd.
59kr tycker inte jag är så dyrt för den.
Ser trevligt ut Tunnan!
Fina modeller Tunnan! Gnat:en gillar jag skarpt. Den kan du bygga som finsk 
#27 Mycket trevligt köp Tunnan. I januarinumret av tidningen Airfix Model World finns en trevlig artikel där en Stu Fone visar hur han byggt just denna Gnat T.1. från Airfix
Kan för övrigt rekomendera tidningen varmt, den ger otroligt mycket inspiration.
Belgarion - amatör på tillväxt
Ja det är kul när bygghögen ökar på lite.
EB-66an har jag letat efter ett bra tag och nu äntligen har jag fått tag i den.
Känns helt ok.

Härligt Stefan!
Kul inköp Stefan!

Ser ju trevligt ut!

Kul inköp Felix! Cittran ser läcker ut!

#45 Ja, den är väldigt fin, och fick den billigt. Bara 40kr! Hade tänkt och bygga den åt min farfar då han gillar Cittror väldigt mycket.
Det var ett bra pris!

#46 Felix, det låter som du har en väldigt klok farfar!
Bjarne - Citropat

#48 ja, det går väl inom släkten. Min familj kör också citroen.
Fina modeller felle.