Brigadmuseet i Karlstad...
Jag tänkte att det kanske är dags att berätta lite om vad som pågår nu i min modellbyggartillvaro nu när det äntligen finns något att berätta. För ett tag sen kontaktade jag museet och erbjöd mina tjänster som modellbyggare. Man nappade på erbjudandet och vi satte oss ner och började diskutera vad som behövs i första skedet och hur vi sen går vidare.
Jag kommer tillbaka till fortsättningen när vi spikat den men det som vi börjar med är att jag skall försiktigt renovera ett större diorama med karoliner som byggdes av den legendariske Holger Eriksson, troligtvis nån gång på det sena femtiotalet, tidiga sextiotalet nån gång. Modellen är i sej en bit historia så det blir väl i princip en rengöring och reparation av det som är trasigt. Det verkar som den stått kallt vid något tillfälle så det finns tyvärr en del soldater som lider av "tennpest". Nästa projekt är en orienteringsmodell i 1:35-1:40 över museet.
Jag återkommer med bilder när jag fått lite rull på det hela.

Det låter mycket intressant!
Stefan - Modellbyggare
Spännande!
Låter som ett intressant jobb!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#3: Det här är ett volontärjobb som jag gör för att det är kul så det är inga pengar med i bilden.