Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 871 ggr
MarkusN
0

Jumbo i i dubbel bemärkelse!

För ett tag sedan hade vi en tråd igång om en B-17 i 1:35 och vi som skrev kände oss lätt imponerande av storleken (fast tyvärr var det falskt alarm).

Men, om inte Alfahobby kör ett tidigt aprilskämt, så kan ni snart fylla ett helt hobbyrum med en Jumbojet i 1/72! Och inte vilken som helst utan Air Force one! http://www.alfahobby.se/shop.zul#ITEM%3AANI-9002

Jisses!!

ElLobo
0

Ja, 747:a i 1/72 har funnits länge även om det inte har handlat om Air Force One. Och en 747:a blir ju inte så särskilt stor - bara 92 cm i spännvidd … Flört

Men några som blir stora är ju B-36:or i 1/72 (97,5 cm i spännvidd).

Och riktigt stor blir B-52:an som finns i skala 1/48. Där kan man prata storlek - 1,2 m!

Och även i skala 1/144 finns stora maskiner: Hughes H-4 Hercules får en spännvidd på 68 cm.

StefanW
0

3.499:- och den är din! Liiite högt för min hobbykassa! Flört Men visst skulle det vara kul att ha.

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Ja, det handlar ju om en Anigrand, och deras resinsatser lär ju vara väldigt fina.

Men själv väntar jag tills Spruce Goose kommer injektionsgjuten och i den riktiga skalan. Då kan jag överväga köpet … Guld i mun

Azgaron
0

Intressant modell, lite väl svettigt pris! Då får den vara bra fin!

Annars är ju Air Force One nog det närmaste "civilt" flyg jag kan tänka mig att bygga! Flört

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!