Billigt fotoets?
Hej!
Jag söker fotoets till en byggsats på ett Udaloyfartyg i skala 1:350 från Trumpeter. Förutom WEM, Gold Medal Models och Trumpeters egna fotoetsutbud finns det några andra mer "budgeterade" alternativ? Kollade på Rebell.se och där fanns det från GMM för 660.- vilket är väldigt blodigt.
Har ni några tips tar jag tacksamt emot dem!
Ha en trevlig kväll! :)
Hej!
Jag tänkte ju nämna två till tillverkare, Eduard och Tom's Modelworks, men jag hittade tyvärr inga set för Udaloyfartyg och det var klent med ryskt överlag.
Men som jämförelse på priser, kolla vad freetimehobbies.com vill ha för olika set. De har från alla tre tillverkarna du nämner och räknar jag lite snabbt så blir det (med svensk moms, men utan tullavgift):
Trumpeters: ca 300kr, GMM ca 400kr och WEM ca 530kr. Fast WEM blir ju billigare direkt från källan förstås (440kr).
Frakt på detta så klart, men det borde ju inte bli tokdyrt med tanke på den ringa storleken.
Förlåt, när jag väl börjar googla så finns det ingen hejd 

Du kan kolla Lucky Models också. De har gratis frakt på fotoets.
Det finns ett set för 28 dollar. Små och billiga paket brukar dessutom smitta igenom tullen utan moms och andra styggheter.
Jag ljög
Det var tydligen en frakt på 2 dollar. Fast det är ju inte så farligt för att skicka skramlet över halva jordklotet 
Tack för era fina svar! Det får nog bli Trumpeters ets för 28 dollar, billigare kommer man nog inte undan verkar det som men det får det vara värt hoppas jag!
Idag börjar jag mitt nya jobb som taxichaufför och börjar med att jobba natt ett par dagar, så får pausa byggandet tills jag återfår den normala dagsrytmen. 
Tack igen och hoppas att ni får en bra helg!