Javisst, det är ju så förbaskat fult med knästrumpor till kortbyxor … 

Dioramabyggare 2012-01-02 13:49
Äntligen har "skönheten kommit till byn"… 

A-10:an visade sig vara en skaplig utmaning för mig, men den är ändå inget mot denna…
#11: Visst är det "zimmerit" du menar? Vad för material har du tänkt använda? Spackel? Och hur tänkte du göra själva mönstret i zimmeriten?
Lycka till så mycket med bygget!
#12 oj en liten felskrivning där :) ja menade "zimmerit", aa de är spackel, hade ju beställt det ihop med tigern men det vadderade brevet som allt kom i var trasigt i ett hörn så de har antagligen ramlat ur under leveransen men som tur vad så skickade där ja beställde ifrån nytt spackel till mig
mönstren gör ja med en, tja va kan man säga en ståltråd formad som en ring ungefär, svårt o förklara
tack! =)
#14: Ja, den känndes väldigt bra att hämta på postombudet… 
#17: En sådan hade jag när jag var liten… men jag tyckte bilan föll så sakta(!) att jag experimenterade med att byta ut själva bladet mot ett riktigt knivblad, ett sådant här som jag kapat till för att passa på originalets plats… men jag fick det aldrig att fungera riktigt bra. Lika bra det, kanske… 
#17 Haha, en klassiker! Finns faktisk en färdigbyggd på Wentzels.
/S
# 23 Tycker mig känna igen den satsen.
Samma som jag byggde min IL-28 nyligen av.
Billig modell och blandad kvallité.
Men för det priset helt ok ändå.
Lycka till med det bygget Charlie

#26, 27, 28: Orientaliska flygetyg på gång? 
Något till What if-avdelningen kanske?

Vem vet?! Men förmodligen hamnar de på något could-have-been-projekt. 
#30: Spännande! Då får du lova att lägga upp bilder på det bygget! 

Oroa dig inte, det kommer nog lite bilder när det blir dags.
#32: 
Trevliga inköp! Kan vara pilligt att måla små figurer, men med lite tålamod så går det. 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#34 efter att ha sett dina andra projekt kan man inte säga annat än att jag ser emot byggandet av t-34:an 
Sist men absolut inte minst är denna. ICM:s nya Tu-144 i 1/144 skalan. Blir ändå nästan en halvmeter lång. Utsökt gjutning med tunna fina nedsänkta panellinjer och en väldigt fin ytdetaljering. Ser mycket lovande ut. Det bästa av allt: Detta är serieversionen och inte någon prototypmodell.
Två alternativ finns. Flygmässan i Paris 1973 eller den som gick i reguljärtrafik på rutten Moskva-Alma Ata.
#43 Va, fick du inte med vedkaminen till lastutrymmet? 
#45 Trevligt! Om du ska bygga den från Le Bourget måste du hitta en Mirage IIIR också, den som var orsak till allt elände. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#46.1 

#46.2 Nja det lutar åt 77109:an (tror jag serienr. var) Moskva-Alma Ata

#10 Vilken fin boxart
Trevliga inköp Charlie!
Trevligt! En sån vill jag också ha!