Charlies nyårslöfte
Mitt löfte för 2012 är att dra i gång mitt projekt om jet-eran i det finska flygvapnet (ilmavoimat). Det kommer även att ingå ett par helikoptrar.
Ilmavoimat har under åren haft en salig blandning kärror från både öst och väst och detta gör det hela intressant.
På hyllan: MiG 21BIS
Beställda: Ilyushin Il-28 Beagle 1:72
Mi-8T Hip 1:72
J35 Kreivi von Rosen 1:48
Önskel. MiG-15 UTI 1:48
F/A-18C/D Hornet 1:48
Mi-1 1:48
Fouga Magister
BAE Hawk 1:48
Learjet 35
Lyckas detta kan jag vara ruskigt nöjd annars fortsätter löftet 2013 

Du lyckas säkert, så produktiv du är!
Ska bli trevligt att se dina finska byggen. Låter som ett kul tema.
Jag har en F-18 som ska bli finsk är det tänkt. Bygget har dock fastnat lite.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ilyushin Il-28 Beagle vill jag gärna se färdig, härlig maskin
!
Folland Gnat F.1 har du minsann glömt. :-) Il-28 har jag sedan länge en påbörjad Bilek. Min utgåva har finska dekaler om du inte redan köpt Hi-Decals ark.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#1 Vi ska allt hoppas på det 
#2 Din Hornet vore allt skoj att få se. Hoppas den tittar fram snart.
#3 Javisst är den tuff! Ett riktigt ryssbygge.
#4 Ja minsann, den har jag glömt. Den användes ju trots allt för både jakt och spaning.
Hi-Decals ark är på väg hem från Hannants. Det är Trumpeters utgåva jag har beställt. Om jag inte är helt fel underättad så borde det vara en uppdaterad utgåva av Bilek eller?
Sen om man glider in på hkp-flanken så skulle det inte vara fel med en NH-90. Revell har ju släppt en med finsk märkning. Sen finn ju även:
Mil Mi-4
Sud-Aviation S.E. 3130 Alouette II
Augusta Bell 206A
Hughes MD500D/E
Det där ser ju jättebra ut. Fint att du flyttar upp den i kön 
Tack Charlie! 
Ska göra mitt bästa för att färdigställa den asap.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Tja, Trumpeter's uppdatering är lite grövre panellinjer och en annan konstruktion på motorgondolerna. Var och en är krånglig på sitt sätt. Glömde ju några jetkärror. Vampire FB.52 och T.55. Dekaler till dem finns från GAL decal.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Stämmer! Satt och tittade på lite bilder och då kom jag på att vampyren fattades. Måste kolla in dekalerna. Rebell borde ha GAL decal om jag minns rätt.