Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1517 ggr
Hogge38
0

Nyårslöfte 2012

Att bygga följande under året.

Academy Bf 109G (ligger på byggbordet)

Airfix P-40 (ligger på byggbordet) 

Airfix Valiant

Revell Vasa

Monogram B-17 (Halvfärdig)

Monogram He-111

Heller Viggen (Halvfärdig)

[Orso]
0

Man kanske skulle lova något man kan hålla, som t.ex. att köpa fler modeller än man kommer att färdigställa.

ElLobo
0

Skrattande

Charlie82
0

He he Skrattande Jag håller tummarna för dig Hogge! Är sugen på att få se din B-17 färdig.

BjarneS
0

Eller ett nyårslöfte som jag lyckats hålla de senaste åren, är att köpa fler modeller än vad jag hinner påbörja. Har säkert 50 pågående projekt nu, så jag måste få något färdigt i år då pågåendehögen är betydligt större än lagerhögen.

Säger han som började på en Sherman igår.

Bjarne - så mycket plast, så lite tid

PAK43
0

Det blir snart intervention för dig Bjarne, det är inte ok att inte bli färdig! :)

BjarneS
0

En realistisk lista på vad som skulle kunna bli klart i år om jag sätter dessa iFokusFlört:

Tamiya Jagdpanther - påbörjad målning

Dragon Panther Ausf D - enstaka ets kvar

Sdkfz 232 - mycket ets kvar

Ford Maultier - nästan färdigbyggd och delvis målad

Mercedes Maultier med 37mm flak- byggd till 3/4

Gaz AA - halvfärdig

Einheitsdiesel - chassie klart, scratchar inredning i radiohytten

Har någon cm² ledig på byggbordet så jag tror att ska gå in i min grotta och öppna en ny kartong.

Bjarne

BjarneS
0

Haha, Per

Känner att innevarande år är det magiska året då jag kommer att få något klart.

Bjarne

ElLobo
0

Det är lugnt, Bjarne, jag är på din sida! Det är helt OK att börja på nya projekt! Ju fler påbörjade byggen man har desto bättre! Skrattande Att få dem klara är inget bråttom!

BjarneS
0

Tack Vargen

Uppfattade jag det rätt att doktorn ordinerade två påbörjade projekt innan sänggående?Oskyldig

Bjarne

ElLobo
0

Två påbörjade projekt och ett litet glas etylacetat! Glad

Hogge38
0

Jag har alla ovan nämnda symptom Skäms Jag ska försöka hålla mig till planen men det är väldigt lätt att hamna på sidospår som tex att försöka matcha Tamiya till RLM, och jag som knappt använder Tamiyafärg. Det får bli nästa löfte, att bara använda Gunze och Vallejo.

Dioramabyggare
0

Att använda mera Vallejo och mindre Humbrol… men att uppfylla det löftet kommer att ta låååååång tid, eftersom jag har massor av Humbrolfärger, och bara några få Vallejofärger. Dessutom är jag väldigt bra på att inte hålla mina nyårslöften… Oskyldig

ElLobo
0

Jag kommer aldrig att sluta med penselmålning och mina Humbrolfärger, om det inte skulle vara så att Humbrol slutar tillverkas eller att de försämrar receptet. Dels är de helbra att måla med och dels så är lukten helt förknippad med modellbygge.

Dioramabyggare
0

#13:

Nä. Så tänker jag ju egentligen också… har ju målat med just Humbrol "i alla år", vet hur de funkar, trivs med lukten. Att jag köpte de där Vallejofärgerna var mest för att jag ville prova hur de är att måla med. Och skam till sägandes så är jag inte helt nöjd med de… upplever åtminstone att de är "kladdigare" än Humbrol, även om jag späder de med lite vatten. För det är väl meningen att de ska spädas med vatten? Kanske det bara är jag som gör något fel? Skäms

ElLobo
0

Jag har inte prövat mina Vallejofärger ännu, men som sagt, jag har läst om vitt skilda åsikter om dessa färger.

Men jag har bestämt mig att köra med akrylfärger i sprutan och tänkte att jag kan ju i alla fall pröva på några Vallejo, nu när de var billiga.

ElLobo
0

Som vanligt har trådarna en förkärlek till att hamna vid sidan om ämnet, men som många säger, så är just det charmen med vår sajt, och det är mycket sällan någon tar illa upp. Och jag hoppas Hogge38 inte heller blir ledsen för att tråden vandrar OT. Glad

starhawk
0

#0: Airfix Valiant blir intressant, har själv en i högen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus