Blufföretag(?)
Jag fick ett sms-meddelande nyss, med följande innehåll:
"Till personnummer XXXXXXxxxx. AAA Soliditet AB har lämnat ut information om dig. Se den på minupplysning.se. Logga in med kod 5831188. //Min Upplysning 0771-101012".
När man loggar in på "Min Upplysning"-sajten ska man skriva in sitt personnummer, och en kod som man får med meddelandet.
Hustrun har fått motsvarande information via brev.
Denna länken hittade vi när vi kollade upp AAA Soliditet AB på google:
Detta verkar ju hur skumt som helst.
(Kanske man inte "får" skriva ett sådant här inlägg här på forumet, men jag ville i alla fall skriva och varna för det företaget.)
Dioramabyggare

Enkelt: kasta, spola ner. glöm!
Stefan - Modellbyggare
#1:
Exakt. När jag upptäckte att man ska skriva i hela sitt personnummer på den där hemsidan blev jag jättemisstänksam. Och varken jag eller hustrun har fått något brev om de uppgifter företaget påstår sig ha lämnat ut.
Det där företaget har varit och jagat mig i 1 år + fast mitt företag då… Dom vill att man ska regga sig där för att man ska kunna kolla upplysningar samt kolla folk med… Finns mera serigösa företag för sånt. som inte skickar ut till folk eller jagar en via telefon.
http://www.wix.com/mstromgrenm/baloo

Har ingen mobiltelefon och kan därför inte få några SMS, verkar inte direkt lockande att ha SMS heller efter sånt här och liknande SMS-skojande
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus