Vardagen i en Tiger
Discovery sänder mkt bra program men tyvärr har jag missat just detta specifika, håll till godo med ett litet klipp från programmet där de visar en genomskuren Tiger 1 och full "live" besättning…

passar perfäkt på min parkering!
tiger avsnittet från discovery har jag inspelat någonstans
//pebben

halftracken vore väl något att komma till jobbet med ;)
såg nyss ett klipp där Bruce Dickinson (sångare i Iron Maiden för de som inte känner till honom - och en stort tank-älskare) provkör nr 3 på sin topp10-lista över de bästa någonsin, gissa vilken………

Den skulle göra sig på min parkering med! (sa han som skulle vilja ha ett plan i skala 1/1 istället för trädgårdstomtar)
Stefan - Modellbyggare

går även utmärkt till korvgrillning!
(grannarna kan bli sura men lite sveda får man leva med.)
//pebben

#Även lilla jag skulle kunna tänka mig att ha en liknande mojäng på tomten (då spar jag lite gräsklippning också). Eventuella trädgårdstomtar göre sig ej besvär! De blir överkörda! Dessutom kan man änvända den till att plöja landen, jämna marken och dra fram ved med. Vilket bra fordon, med andra ord!
Fast jag har sett en Kettenrad till salu, det hade varit något! Slutpriset blev, om jag kommer ihåg rätt, motsv 485 000 kr. Lite saftigt kanske …

#5 haha skulle man ställa den i trädgården så skulle man nog få sova i garaget (nu har vi tack och lov inga trädgårds tomtar, men en del grannar har dekorerat med diverse skulpturer, usch och fy!!) Tråkigt att prislappen sticker iväg….
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

det var mycket pengar för en jordfräs som Kettenrad :)
men som sagt, det finns gott om privata samlare av äldre krigsmaterial, efterfrågan styr säkert prislappen även här och en av de få Tigrarna som är välbehållna är oehört populär bland samlare, även de mer udda modellerna såsom KV2, Jagdtiger m fl. kostar rejält
vill minnas att Bert Karlsson köpte på sig en rysk ubåt så inget är omöjligt idag och i Ryssland är det bara öppna plånboken och kohandla så kanske man kommer hem med en T72 eller en Mil Mi-26.
Oj va grannarna skulle undra va fan jag skulle göra me den om dom fick se den istället för Passaten :)