Cheva Bel Air 1957
Ser snyggt ut så långt!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser ruggit bra ut fast motorn borde nog varit målad i chevy red men riktigt snyggt ändå
#6 Detta kommer inte att bli en originalbil så då valde jag att köra ett genomgående tema i färgsättningen, vi får se hur det funkar. Tackar för era vänliga kommentarer. Det är kul att bygga V8 igen.
Mvh Bengan

Tjena Bengan!
Kul med lite civilister här på forumet, färgteman funkar alltid bra tycker jag. Körde tema grönt på en 56 Nomad, motorn ser ut som något från industrin som drivit en generator eller liknande med sin gröna färg.
Silver och svart kan aldrig gå fel och det märks ju redan på dina bilder tycker jag.
/Niclas
Vilken härlig bil du har börjat på 
Ser ju kanon ut så här långt.
Motorn ser ju också härlig ut.
Mmmm…en riktig klassiker, -57.a Chevan! Ser väldigt lovande ut på dina bilder så långt.
Tackar, får hoppas resultatet blir ok.
Mvh Bengan
Snyggt bygge av en Chevy -57!!!! i like it
Mycket tjusigt med tändkablar å allt!
Vilken härlig bil allstå 
Snyggt byggt också.
Ser verkligen fram emot fler bilder.
Hej,
Bra bygge.
Min första riktiga raggarbil.
Kanon
Snyggt! Tändkablarna har du ju fått till riktigt nice. Vad använder du till dem? Är det någon form av metalltråd? BMF (BareMetal Foil) är ett riktigt pill för att få till ordentligt, men jag tycker det funkar bra att använda även om det blir mycket spill eftersom jag ofta måste göra om flera gånger innan det blir ok…
Tackar för alla svar. Tändkablarna och fördelaren är inköpta av Virago hobby.
Mvh Bengan
#21. Aha -bra tips. Brukar själv försöka pilla till kablaget av tunn mässingstråd som jag sedan målar, men det är ett j-drans pilljobb…

Den ser riktigt snygg ut! Läcker!
Mycket tjusigt bygge! Snyggt motorrum!