Dekalfråga
Eftersom jag jobbar på en myndighet där en del av personalen har förmånen att köra vit/blå/gula bilar som tutar och blinkar (dock inte jag, civil) så har jag länge tänkt att bygga nån pansarvagn i dessa färger men….var kan man hitta dekaler som passar till detta bygge? Helst i skala 1:35.
Gärna både text o logga, vore coolt att ställa upp bredvid dom "normala" vagnarna som jag har på kontoret, min fru låter mig inte ha dom hemma ( vagnarna altså) men har gett mig ett hobbyrum i alla fall
.
Börje Andersson, Linköping.

Jag misstänker att det alltså är svenska polisdekaler du är ute efter, och då vet jag inte alls vem som kan sälja sådana, speciellt inte om du är ute efter något 1/35. Går det däremot bra med dekaler och annat för amerikanska modeller i 1/32-1/38 eller andra skalor finns t ex PoliceCarModels med rätt så bra utbud.
I USA är ju M113 en vanlig vagn hos polisstyrkor.

De blir nog till att köpa dekalpapper till bläckstråleskrivare och skanna in märkena, texten går eventuellt att fixa med gnuggisar men knappast loggan
Kul idé förresten!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det blir dekalpapper, klar. Jag har även spånat att ha dennsa vagn i något diorama, t.ex vagnen placerad utanför någon krog vid stängningsdax 03.00 nån söndagsmorgon då det är som mest stökigt. Nu gäller det att hitta några figurer man kan måla i mörkblått och några civila som fått lite för mycket i sig. Hmmm, får börja samla in material för att ha detta som nästa vinterprojekt.
Får mer o mer ideer, scanna kända krognamn att ha i dioramat, lyktstolpar, ett mindre bandfordon för transport till fyllecellerna….
Eller inför en stökig fotbollsmatch eller demonstration eller en…..
Hundar måste också införskaffas, undrar om jag inte bör börja redan nu
.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1: En M113, utrustad med någon form av pansarvärnskanon, skulle de kanske haft när detta hände… "jordskrapan" man ser vid 2:00 hade inte mycket att sätta emot…
# 2: Var kan man köpa dekalpapper? Håller på med en modell (trä och metall, en Lissabonspårvagn, väldigt trevlig) där det följde med dekaler i….papper. Dj……gt irriterande. Dekalpapper verkar vara en perfekt lösning, som jag vågar säga är guld värd!
God Jul!
Christian
Kanske dekaler från Revells polishelikopter i 1/32 kan vara något att söka efter: http://www.scale-rotors.com/news-reviews/revell/eurocopter-ec-135-polis-04484 Kontakta Revell och se om det går att köpa ett ark.

#5: Det finns bl a hos Rebell Hobby och Söders RC/Hobby om man vill köpa i Sverige. Annars är det många modellbutiker både i Sverige och utomlands som säljer dekalpapper.