Airfix 1/32 Afrika Korps
Jag fick en släng av nostalgi i hobbyaffären och köpte en ask ökenrävar från airfix. Jag experimenterade med lite olika teknik och kom fram till att det bästa blir att börja från ett svart baslager och sedan måla uniformen heltäckande utan att lämna något svart. Allt annat målas så att lite svart får definiera detaljerna. När allt torkat skuggade jag figuren med Army Painter Quick Shade och nu får den torka över natten. Imorgon tar jag itu med highlighten. Figuren till höger blev inge vidare så den får gå i runda arkivet.
Första figuren färdig
Uniformen målades Vallejo Green Ochre 914 + Iraquian Sand 819, skor och remmar Citadel Calthan Brown. Jag torrborstade med lite olika vädringsset från Tamiya, slutligen sprejade jag figuren med Citadel purity seal. Jag har missat att spackla utskjutar hålet och några siffror på ryggen. Ev. kommer jag använda någon annan kulör till remarna på de andra figurerna.
Ser skitsnyggt ut tycker jag! Jag begriper inte hur ni bär er åt för att måla så småttiga detaljer!
Ser snyggt ut! Quickshade fungar väldigt bra på sand/ochre. Jag målade några ökenråttor i 1-72 och lade på Quickshade , det blev jättebra!
Hur snyggt som helst Hogge!
Tackar
.
Slöjddetaljer. har en färglös Bistrotlack som jag funderar på om man skulle kunna blanda med humbrol för att göra olika egna shades. Jag ska köpa en burk när jag får lön.