Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 2100 ggr
pebben
0

TAMIYA KUBELWAGEN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så nu har jag äntiligen alla tamiya versionerna på kubelwagen i !/35 det finns viserligen en kubbe till men det är ju samma som i rommels field camp så lite överkurs? men vi får se!  hm vad ska man jaga nu för svår att få tag på modell?

den äldre kubben är från 70 talets början så dom nyare är det ju betydligt bättre kvalitet på! men jag sammlar ju på gammla tamiya figurer så vad gör man? figuren jag varit ute effter finns också i den gammla schwimmwagen men den är ju ändå svårare att få tag på! tror sissta tillverknings året för dessa två var-97

//pebben

StefanW
0

Kommer du att bygga dem? Eller är de för samling? vad skiljer dem åt?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

Byggde den längst ner till höger en gång otroligt fin bil att bygga måste jag allt säga

Sven-Erik
0

Hallo pebben! Fin liten samling du har där! Eh..gissa vem som har Schwimmwagen då? Fot i munnnen

pebben
0

#2 skilnader mellan den nya och gamla är enorma! den nyare är nog den bästa som finns slår tom dragons! och det säger en del men den äldre versionen var den första jeep som jag byggt så det är väl lite nostalgi i det hela  skillnaden med dak versionen är hjulen + figuren då förstås. i rommel field camp ingår 1 kubbe det gamla tent set från 70talet och en mkt fin rommel figur och dom kommer nog? att byggas en dag.

#3 jag har själv byggt 2st tidigare allt passar inget skräp att tala om en fröjd att bygga!

#4 är det den gamla el nya versionen? he he är det den gamla så ska jag bombadera dej med olika bytes förslag tills den är min he he Fot i munnnen

//pebben

Sven-Erik
0

#4. Hehe, jag vet inte vilken version det är. På kartongen står i alla fall en flygarsnubbe och vevar med armarna framför en brutta med cykel…OCH den är inte till salu..Skrattande

pebben
0

aha då är det italeris!  med nya/gamla versionen menade jag tamiyas utåver nått som är kul med din är att det finns en uppfäld suflätt med som kan piffas upp med lite folie som man limmar på blir lite eztra skrynkligt och det går att lägga på rynkor där man vill. fast det blir ju lite extra jobb förstås

//pebben

Sven-Erik
0

#6. Ops! Jaha, var det Italeri. Den modellen har jag haft liggandes i många herrans år. Jag har för mig att jag köpte satsen bara för att ha cykeln till ett diorama…Den kom förresten till heders igen på Opel Blitz dioramat.
Hur går det med byggandet förresten? Fot i munnnen

pebben
0

#7 det händer inte så mycket på den fronten tyvärr. håller på lite med forden ska byta bort den  sen är jag nog inne i en svacka med byggandet inte så ovanligt hos mej tyvärr! men den bästa kuren brukar vara ett besök hos christer i mariestad Fot i munnnen för vem blir inte på humör med en påse nya modeller?

//pebben

ElLobo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här Kubben skulle ni ha i modell!

Ser ni vad det är för bil egentligen?

StefanW
0

VW Beetle är det första man tänker på, men jag har sett en liknade med Citroen märke i fram…men jag kan vara ute och cykla!

Annars kan ju peppen bygga lite andra varianter, som t.ex.

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#10: Nej varken VW elle Citroen var rätt. Fler förslag? Den som gissar rätt vinner en glass!

cyberdemon
0

lägger min peng på att det kan vara en brittisk kärra, Morris eller Triumph

/Thomas

ElLobo
0

Fel igen! Räcka ut tungan  Men europeisk är den, så mycket kan jag hjälpa till med! En gissning till, sedan kommer svaret!

Hompe
0

Om det rör sig om en glass så måste man ju försöka MERCEDES?Skrattande

eller fiat?

ElLobo
0

Bra gissningar, men tyvärr, jag äter upp glassen själv!

Hompe
0

porsche! vad var det för nån då?Skrattande och vad var det för glass

ElLobo
0

Va, vill ni veta svaret också?! OK då, det var en ombyggd Trabant!  Och glassen var två st Sandwich Pepparkaka!

Hompe
0

min favorit glass också jaja better luck next time haha

ElLobo
0

#18: Ja, men tänk vad den skulle ha runnit när den damp ner i brevlådan hos dej! Glad

Hompe
0

Bara ge den till katten Räcka ut tungan

Denna kommentar har tagits bort.