Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 3180 ggr
ElLobo
0

Modellaffärer i Tallinn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som känner till någon bra modellaffär i Tallinn eller dess närområde? Fundersam 

ElLobo
0

Det verkar vara lite dåligt på den fronten. Jag har frågat på andra forum, både svenska och utländska och både förr och nu, men hittills inget napp. Jag har hittat en affärsskedja som säljer Lego, och som tydligen även ska ha modeller, men det är det enda jag hittat. Alltså behöver jag lite hjälp …

ElLobo
0

Ingen?

StefanW
0

Hav förtröstan! Väntar på ett svar…

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Skrattande

ElLobo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ElLobo
0

StefanW
0

Seså gråt inte!

Jag fick inga svar på de mail jag lade ut. Det lilla jag kan bidra med är deras "eniro" tittar man på model så kommer det även upp andra "typer" av modeller som jag inte tror du sökte…

Så här ser det ut om man söker på model, då kommer även babybutiker med…

Ambasaden var inte till mycket hjälp!

Sedan finns Enterprice Estonia i Stockholm 08-236018, men de vänder sig nog till de som vill investera i landet. Kan hända att de vet mer vad som finns…

Annars får du väl muta en taxichaufför på plats, de brukar ju hitta till det mesta. Var dock tydlig med vilka modeller du söker!

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#7: Glad Man får passa sig!

Jag har kollat eniro men det var som du säger.

Jag fick ett tips på Stockholms sida om ett köpcenter, och får försöka leta mig dit. Om det inte ligger för långt utanför stadskärnan, för det kanske jag inte har tid med. Dessutom är det söndag när jag är där så jag hade gärna kollat lite före om det hade gått.

Tack så mycket för hjälpen!   

rotex
0

Till ElLobo:

Jag är urpsrungligen från Estland, så jag ska kolla med mina kompisar om de känner till några ställen där man kan inhandla något. Själv har jag aldrig stött på hobby affärer i Tallinn, men men, jag har ju aldrig letat. Det finns ett stort köpcenter i centrum vid hotell Viru(om du vet vart den ligger), i leksaksavdelningen kanske det finns något att roa sig över. Ifall jag hittar något så meddelar jag direkt, dessutom kan jag nog också lägga ut en vägbeskrivning :) Hoppas inte för mycket nu bara, men jag ska göra mitt bästa.

ElLobo
0

#9: Det var snällt! På Stockholms forum fick jag följande:

"… Another hobby shop is at Mustamäe tee 59, 10621 Tallinn in Kullo Tallinna Huvikeskus. But this one is mostly for RC kits, smaller choce of plastic kits mostly bought from German distributors, so they are rather expensive.

So I would recommend the first one, in Meka shopping center."

ElLobo
0

#9: Har du hört något ännu? Åker hemifrån på lördag morgon …

rotex
0

Nej, tyvärr. Fick inte tag på en del polare, de som jag snackade med kände inte till någon affär. Ledsen att jag inte kunde hjälpa till.

ElLobo
0

#12: Du försökte i alla fall, så det är inte ditt fel. Tack för hjälpen! Jag ska se om jag hittar till de ställen jag fick från Stockholmsforumet.

StefanW
0

#13 Lycka till!

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#14: Tack så mycket! Glad

Dioramabyggare
0

Jag sökte på "elfin trade tallinn" och då hittade jag denna länken till en hobbybutik på Putane tee. När jag var i Tallinn för ett antal år sedan var den affären stängd genom att det var "storhelg" i hela Estland just den dagen FörvånadRynkar på näsan, och sedan dess har jag inte varit i Estland.

"http://www.emateab.ee/ettevote/33073/ELFIN+TRADE+O%C3%9C/