Frigolit!
Jag undrar vilket lim som funkar bäst till frigolit ??
Funderar på vanligt trälim som jag fått tips om men finns det nått annat bättre som ni kör med.
Ska börja lite med ett diorama nu framöver..
Jag använde mig av parkett trä lim när jag skulle limma ihop frigolitplattor till en fotpöl. Det blir lite hårt o torkar snabbare än vanligt trälim. Men ska man göra ett diorama så vill man väl ha ett klister också som inte kladdar runt? Men samtidigt ett smidgt lim som torkar lite snabbt, för man vill ju bli klar med sin skapelse. 
Det ska tilläggas att jag inte alls har någon erfarenhet av modellbygge. Men ville ändå berätta om min lilla erfarenhet av parkettlim.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag brukar använda Gatorlim när jag ska limma frigolit eller styrofoam. Det ger en rejält stark och elastisk fog.
Men trälim fungerar säkert alldeles utmärkt det också. Dessutom är det ju rätt mycket billigare, framförallt om du ska bygga ett större dio.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
PL600 montagelim funkar ypperligt.Fäster omgående men härdar först efter ett par timmar så man kan rätta till ev.misstag.Är vattenlösligt(i alla fall innan det torkat).Trälim kör jag till finliret,typ grus och annat skräp.

Det finns ett speciellt kontaktlim som är avsett för frigolit en grön historia, jag använde det när jag gjorde proppen till min Norrköpingsbåt funkade bra
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Hej.
Bauhaus har ett kontaktlim på sprayflaska.
Någon som vet om det smälter frigoliten.
Ch

#3 Ta inte PL400 då det smälter frigoliten!!
Bjarne
Jepp,lärde mig det den hårda vägen när jag skulle sätta upp taklister av frigolit
.
Så PL600 är det som gäller.
På Panduro finns ett lim som heter "Styrolit-lim" (av fabrikatet Panokitt tror jag) och det torde funka lika bra till frigolit. Använde det själv till landskapsstommen i mitt SAAB S17 BS diorama. Färglöst och luktar inte speciellt mycket. Gav bra vidhäftning och smälter inte frigoliten.

Som gammal modellflygare tror jag mej ha lite att tillföra i ämnet. Det finns i princip minst fyra bra fungerande sätt att limma cellplast mot cellplast.
1. Epoxilim.
2. Skummande polyuretanlim. Casco har ett som jag köpt hos Clas Ohlson innan kastrull-eran började.
3. Vattenbaserat kontaktlim.
4. Dubbelhäftande tejp. Den allra bästa är den som pappersbruken använder för att skarva pappersrullar men ska man köpa den som privatperson så säljs den på rullar om typ två kilometer…
Tack för alla tips ni gett mig 
badrumms silikon har jag använt mig av det funkar bra för min del.
http://www.wix.com/mstromgrenm/baloo
Nu ska det börjas att testa i helgen