Mattmonstret finns!!!
Äntligen finns det fotobevis på att mattmonstret lever!
Alla vi som någon gång har letat oss förtvivlade efter borttappade delar, här har vi äntligen beviset!
braincells37 på What-If Modelers Forum visar upp bilden.

En modell på förra veckans IPMS Seattle Spring Show. Byggd av Terry Davis, foto av Tim Nelson.

Är det så den ser ut! (är det en han eller hon?)

Är det någon som vet om varelsen äter upp delarna eller gömmer det någonstans!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#1: Den delar bytet med Snabeldraken! 

#2 Aha, det är därför man aldrig hittar några spår efter dem…
Stefan - Modellbyggare
2* och illrarna

#4:
Ja, inte bara dem, hemma hos oss är det rena djurparken med alla djur. Det ena vildare än det andra. Undrar om det är därför snabeldraken gömmer sig och för det mesta skickar ut mattmonstret på jakt?!
Går det utrota dom där monstrerna?

#6: Jag hoppas du menar mattmonstren …?
Illrarna och de andra odjuren är väl synd att utrota! Men svaret på frågan är nog NEJ. Dammråttor, snöormar och annat otyg kan man bli av med, men med mattmonster är det kört. Har de väl fått fäste i en vrå så släpper de inte taget. Det är bara att acceptera faktum. Sucka lite, och varför inte, mata dem med lite överblivna plastdelar då och då så kanske de låter bli det som är värdefullt.

Nu vet jag att den gömmer sig även i parkettgolv! Golvet är sen -56 så det finns torrspringor! Skulle sätta på sista dörrhantaget på en Volvo 850, och vips så gjorde den en båge genom luften och föll ner i en springa…….Nu startade en envis kamp om delen, mycket svett och svordommar….
Men denna gången vann jag 
Stefan - Modellbyggare

#8: Grattis! Du kanske har förutsättningar för att bli en Monster Buster! Det som är förvånande är ju att de även finns i rum med vanliga plastgolv och liknande. Var gömmer de sig!?!

Mellan list och matta….
Stefan - Modellbyggare

Hmmm, jag kanske ska gå över med en silikonspruta …?

Mitt förra hobbyrum hade betonggolv som var målat med flake…gissa att man fick hjärnblödning när något hamnade på golvet!
Stefan - Modellbyggare

Ha, ha, jag kan tänka mig det! Det är ju bara att ta på knäskydden och sakta krypa omkring och känna sig för.

Det "fina" var att flaken var svart/vit/grå och de är ju sällan gjutramarna har de färgerna……not

Stefan - Modellbyggare

#7 nej illrar och sånna djur vill jag inte utrota får väll leva med mattmonstren även om jag lägger massa saker jag ej behöver på golvet försvinner inte allt men dom delarna jag vill ha dom försvinner. men men sånt är väll livet

jag dammsög upp mattmonstret där hemma, så var det problem löst, däremot har jag stora problem med den lille gubben som gömmer sig bakom tvättmaskinen och som alltid snor ena strumpan ur den nytvättade högen…

#17: Var du nu tvungen att påminna om dennes existens?!? Så länge ingen pratar om honom så gömmer han sig, åtminstone i vårt hus.