slutprodukten

Den är helläcker!

Man får ställa sig upp och applådera, och detta skulle vara din första mask!? vad jag kan se utav bilderna så tycker jag om sprickorna i olika toner. Hoppas inte grabben ser det här för då får jag och göra!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Hej pappa! Jag håller med om att masken var väldigt fin. Kan du hjälpa mig att göra en sån mask?

Det gick väl åt en 10 lager klarlack på den,och det vart några rinningar,på bakstycket så frostades klarlacken på vissa ställen,så ordenlig rengörning är ett MÅSTE,det märkte jag den hårda vägen,men annars är jag nöjd.

En sak jag gillar med masken är hur grabben ser instängd ut i käften,jag har fått några beställningsjobb redan,men nu måste jag få ordentliga färger!!!
Hilfee!!!

Vilka olika färger använde du?
Stefan - Modellbyggare

Öööh…jag måste återkomma om det där,är hos syrran,men jag använde Humbrols färger,men nu måste jag ha lite lättare färger.
Jag hade vitt som basfärg,sen hade jag på ljusbrunt,sen ljus grått,och sen därifrån mörkare,till brunt,och slutligen svart.

Man får grattulera till ett fantastiskt jobb!
Jag är mer än imponerad, du måsta ha kört något liknande tidigare med sprutan!? Annars tror jag att jag ska gå över till roll och tapetpensel för så här kommer jag aldrig att ha tålamod att göra.
Niclas

jag var förbi syrran idag och käkade,passade på samtidigt att kolla in hjälmen,och mycket sant,så har den redan fått en massa krigs skador,grabben var ute hela gårdagen och spelade med den på,men det var ju väntat,måste skaffa något bättre klarlack än Biltemas.