Lite F-14 funderingar
Jag är väldigt inne på att bygga flygplan som användes i Vietnam just nu, har till och med skrivit en lista på modeller som jag vill bygga, ett av planen är F-14A Tomcat. Tydligen användes det under Operation Frequent Wind, när Saigon föll. Jag vill ha!
Kruxet är att jag vill bygga en F-14 som användes i Vietnam, alltså från VF-1 Wolfpack eller VF-2 Bounty Hunters. Nån som vet om det finns nån modell som redan har "rätt" dekaler eller vart det finns separat? Tar ju gärna tips om tillverkare på själva modellen också. 
Kanske ska säga det att det är 1/72 jag är inriktad på 
Tack för hjälpen!
Vad ligger frakt och sånt på hos Hannants? Aha Airfix har också en
det blir lite mer funderande, har en hel del jag tänkte bygga nu 
Microscales ark var ju rätt fint 
Alfa Hobby har Fujimis #28014 i lager (enligt deras hemsida).
/S
Ja där ser man
tack!

Såg Airfixen tror jag det var på antingen Tradera eller E-bay, har en färdigbyggd som hänger på väggen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Vad tyckte du om den modellen? 

Den var en helt okey Airfix vad jag minns
#12-13 Den är hyfsat OK och har fina tunna förhöjda panellinjer. Om man har landstället utfällt syns mekanismen till vingjusteringen i hjulhuset.
De fula små änglavingarna (Retractable vane) som sitter på den fasta delen av vingen ser leksaksaktiga ut.
Jag lossade dessa från mekanismen och spacklade igen framkanten. De är ändå aldrig ute på marken utan fälls ut vid en viss hastighet när man fäller in huvudvingarna.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#14 Okey, hm vet du hur Fujimis modell är om man jämför?

Antagligen vassare eftersom Fujimi är top notch, har aldrig blivit besviken på dom
Okey, då vet jag
jag har aldrig byggt annat än Airfix, Revell eller Hasegawa