Mig-31 Firefox
Kikade runt lite på jakt efter Mig-31 Firefox alltså kärran från filmen med samma namn. Finns tydligen utgiven i åtminstone 3 skalor. Försökte hitta någon som hade 1:48 skalan till försäljning men hittade ingen. Nån som vet var man kan få tag på den och till vilket pris?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Om inte annat får du ta kontakt med Studio 2 Models och höra om de säljer sina resinsatser direkt till kund. Om den är för liten så har de tydligen även en lite större i skala 1:24 … 
Jag hittade en gammal saluannons (från 2005) i ett forum, om 48-satsen - 200 USD plus frakt.
Bygg en Viggen. Vid den tidpunkten filmen gjordes påstods det att man försökt hyra en Viggen att spela Firefox. Synd att det inte blev så, en svart Vigg med röda stjärnor hade varit något.

#1: OK jag har skickat ett e-mail till dom, få se vad dom svarar
#2: Njäe, en svart Viggen är inte på långa vägar samma sak som kärran i filmen, gillar den!

Anigrand verkar ha haft den i 1/72 och 1/144 .
Jag har för mig att den såg ännu bättre ut på bokomslaget när boken kom ut på svenska. Jag tycker att på biderna av filmversionen man hittar på nätet ser planet bara löjligt ut. Den ser ut som en billig radiostyrd leksak som knappt kan svänga. Speciellt när den står på backen. Landningsställen ser inte kloka ut. Det är väl bara på bilden ovan den är lite häftig.

#5: Jo! båda fanns på Aviation Megastore fast vid närmare info på 1:72:an så stod det att den var slut och osäkert om den skulle åter komma i lager. Spelar mindre roll eftersom jag tycker den är för liten, 1:48 verkar mera lagom. Ställen är en rolig historia, dom i vitmetall som följer med klarar inte vikten från resinklumpen så man får byta ut dom och enligt uppgift använde modellmakarna till orginalet ställen från en Phantom, praktiskt nog har jag en Phantom i skala 1:48 som skall byggas flygande (nån gång!) kan behöva armeras emellertid

Studio2models meddelade att han/hon? inte hade några på lager men tipsade om att Comet miniatures hade Anigrands nya 1:72 model. Jag svarade att 1:72 var för liten för min smak jag fick då svaret att han/hon funderade på att göra 1:48:ans kropp i glasfiber för att räta till "vissa viktproblem" och föreslog att jag skulle höra av mig om ett par veckor, om det lyckades så skulle jag då kunna få en