Info Modell Göteborg 2007
På IPMS Stockholms forum har det just kommit lite information inför höstens Modell Göteborg.
Den äger i år rum den 8-9 september i en ny lokal.

Hoppas att de tänker på borden! En önskan från min sida vore att de är lite högre och gärna med avsatser som jag sett på en del modellbilsutställningar. Det skulle spara en del ryggar på de som vill studera objekten nära inpå och för de som fotograferar.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Hej Stefan! Är du på benen igen? Hoppas att det känns bättre 

#2 Inte mycket bättre, men det är svårt att inte titta in! Tar några inlägg i taget och vilar emellan så får man någor roligt att tänka på. Har saknat att få "tjöta" lite med er
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

En annan tanke man får när man ser på många utländska modellutställningar är att det ofta förekommer verkliga förlagor till de modeller som ställs ut i anslutning till evenemanget och folk i tidstypiska kläder. För min del så behöver det inte bara vara soldater i uniform, utan man kan t.ex. ta någon i flyguniform vid en tema/sig utställning, locka lokala "raggare" m.fl. i tidsenlig klädsel att komma med några gamla fina bilar (och kanske bjuda på en liten åktur för en liten peng)
Militära fordon och flyg kan ju vara svårare att skaka fram, men det finns en del frivillig organisationer som gärna visar upp sig (då kan man passa på att ta ett fältkök, så har man fixat gott käk till besökarna!)
Man får väl ta och lämna detta som ett förslag till tävlingsledningen (med risk för att inte bli insläppt i år ;))
Eller sitter någon annan på några bra idéer på hur man skall kunna locka fler besökare till evenemang och locka fler till hobbyn?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Man kan väl förlägga modellutställningar i samband med olika träffar. Tex. om det är en flyguppvisning, kan man kontakta arrangören och fråga om man kan ha utställning samtidigt. Eller i anslutning med en bilträff, modellbilar etc.?

#5: Det är ett bra förslag. Jag vet när det var flygdagar på F 7 för några år sedan, då hade vi inom Skaraborgs Flygvapenförening med lite samlingar av modeller som ställdes ut. Det var mycket uppskattat av publiken.

#6. Ja, jag tror det. Modeller fascinerar oavsett ålder och kön.
Brukar vara den mest besökta avdelningen på träffar osv.