Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2101 ggr
Charlie82
0

Modellbygge är farligt...

Nu är det bevisat att det är en riskfylld hobby vi sysslar med Skrattande

Dagens byggstund varade i 10 min och resterande tid spenderades på akutmottagningen.

Resultat: Nerverna på ovansidan av vänster pekfinger avkapade samt en halvt avskuren sena i samma finger. Skrikandes

Nu kommer den stora utmaningen med att försöka bygga med fingret i paket…suck.

Snuffy88
0

Hoppsan! Hur lyckades du med något sånt?

ElLobo
0

Men … är det inte plasten du möjligtvis ska skära i? Förvånad

Det där lät inte så bra. Hur kommer det att gå med dina fingernerver? Hoppas det inte blev alltför illa.

bosnafly
0

Ojj,lycka till o nästa gång så tar du det lite lugnare,sj har jag haft superlim i ögatingen höjader heller….

sani

www.bosnafly.n.nu

Charlie82
0

Ja ni… Jag skulle skära bort en gjuttapp som visade sig vara stenhård. Jag tog i ganska ordentligt, hobbykniven slant och bladet gick rätt över fingret.

Halva pekfingret är helt utan känsel men läkaren trodde att det skulle växa ihop igen. Får väl limma i hop ändarna med lite Extra Thin Skrattande

starhawk
0

Har själv skurit mig några gånger, men inte så illa, och som du skriver det största problemet är att hålla sig i skinnet medans det läker

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Snuffy88
0

HAHAHAHA… Oj.. AJ… Otur.

Krya? o lycka till :)

JaguarMkVII
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det där lät inget vidare… Hoppas det fixar sej för dej. Jag började min semester med att få ett metallspån i ena ögat andra dagen. Trodde inte det var så farligt förrän hustrun kommenterade ögat med att det såg ut som om jag supit i två veckor vilket jag blånekade till. Det blev sjukhusbesök med urplockning av spånet och antibiotikasalva några dagar men sen blev det bra igen.

petzon
0

Vi modellbyggare skär oss i fingrarna ibland. Sportfantasterna sparkar sönder korsbanden på foitbollsplan.

Krya på dig och låt modellbygget ligga nera några dagar tills det läkt.

Chiquita Dude
0

Aouch… Krya på dig!

Texxas
0

oj oj, aj aj

hoppas du blir bra snart

Charlie82
0

Tack för alla snälla ord! Fingret sitter kvar iaf Glad Det värsta är att bygglusten ligger på som allra mest just nu och det är svårt att få något vettigt gjort. Försökte bygga lite i går men det var bara att ge upp då jag inte får böja på fingret.

En helt annan sak. Har någon byggt Italeris MiG-29 UB i 1/72 och kan ge en rescension på den?

StefanW
0

#11.2

Har inte byggt den själv, men det finns några recensioner på nätet som t.ex. denna:

Revell No.4766 1/72 MiG-29UB Fulcrum 

P.s. hoppas att fingret läknar snart och att det inte blir några större men.

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Aj Aj Aj, det där lät inge skönt alls.
Ja det är farligt med vassa knivar särkilt skalpeller, dom är sylvassa, där kan man snabbt snitta av ett finger om det skulle går riktigt illa.
riktigt så illa gick det som tur var inte för dig Charlie, men inte så långt efter.
Hoppas fingret blir helt återställt. Glad

Charlie82
0

Tack för det Stefan. Ska läsa och begrunda.

Snuffy88
0

HAHA! Måste berätta Charlie!

Nån dag efter du skrev detta så tänkte jag på dig och ditt olycksfall :P när jag skar bort en liten tapp och skar mig en halv centimeter bakom knogen närmast nageln ^^ Läskigt!

Alltså så tänkte jag på det Innan jag skar mig :)

/Hannes