Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: sajten-och-ifokus
Läst 378 ggr
StefanW
0

Ny medarbetare!

Modellbygge växer sakta med säkert och nu efter snart 5 månader så kommer Mikael F. som har ElLobo som nick att hjälpa till som Medarbetare här inne på sajten!

Lycka till!

Stefan - Sajtvärd för modellbygge

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Ja, då ska väl jag också komma med en liten presentation!

Mikael heter jag som sagt och bor strax utanför Kopparberg (80 km norr om Örebro och 80 km söder om Borlänge) tillsammans med hustru och en hög med sällskapsdjur.

Jag byggde mycket modeller när jag var liten, men så kom andra intressen emellan och modellbyggandet rann ut i sanden.

För några år sedan tog jag emellertid upp byggandet igen och efter några modeller inriktade jag mig på "Flyg i fredsbevarande tjänst". I 1/72 naturligtvis!

Men eftersom det är lite tråkigt med mycket vita flygplan (speciellt att måla dem!) så har jag halkat in på lite andra objekt också. Därför har det blivit lite "Failed export efforts of Swedish military aircrafts", "Cancelled foreign projects for Swedish Defence" och en hel del annat som jag finner intressant.

Sedan omkring ett och ett halvt år tillbaka bygger jag dessutom lite bilar i 1/24-1/25 också, då jag träffade en grupp modellbyggare i grannkommunen Lindesberg som mestadels bygger bilar.

Problemet är bara att det är roligare att starta med nya projekt än det är att slutföra gamla, så därför har jag ett tjugotal flygplan på gång tillsammans med en handfull fordon.
Men förr eller senare så blir de väl färdiga …  Roll Eyes

Faxlin
0

Vad skojigt. Välkommen hit som Medarbetare.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ElLobo
0

#2: Tack så mycket! Jag ska göra mitt bästa för att försöka hjälpa Stefan i fortsättningen.

rotex
0

Vad kul, önskar dig lyck till ElLobo Glad

ElLobo
0

#4: Tackar!

Svake
0

Välkommen som sagt, Stefan gör ett gott arbete men ju fler kockar desto bättre gröt.

Sven-Åke

StefanW
0

#6 Tror att det kan bli bra med lite mer infallsvinklar och friska ideér. Tack för komplimangen!

Glad 

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

ja stefan kan behöva lite hjälp så han hinner bygga lite på sin junkers och visa oss andra lite bilder på den!Fot i munnnen blink blink! en vink he he

//pebben (ju52 fan)

StefanW
0

#8 det ligger mycket i det! Men nu "driver" sidan mycket av sig själv. I början innan någon hade hittat sidan, då gick det mycket tid till att "hålla liv" i sidan. Nu är det flera som fyller på med nytt och det är kul!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#6: Ha ha, det får väl bli risgrynsgröt då, för havregrynsgröt är jag dålig på! Tack i alla fall.

#8: Det gäller bara att passa sig så att byggena inte blir färdiga. Flört Påbörjade och halvfärdiga är helt OK, men färdiga … Förvånad

Sven-Erik
0

#1. Kul med fler/ nya Medarbetare! Det kommer att bli kalas.
Hoppas att du inte blir övermänsklig nu och börjar att slutföra alla dina projekt! Skrattande.

ElLobo
0

#11: Tack! Nja, det är nog ingen större fara på taket än så länge. Man får ta det lilla lugna. Men jag kollade min lilla lista häromdagen och det var faktiskt 13 st pågående projekt som jag räknar med som 90 % klara eller mer. Fast det är ju inte ens hälften av allt påbörjat, så …

StefanW
0

#12 välkommen till klubben!  //Stefan

Stefan - Modellbyggare

Nore
0

Välkommen som medhjälpare, det var rätt kul att det kom en från rätt sida av vårat land,   hihihi. Västmanlänning som man är, men det är inte dumt att bo här nere häller. Man har trevliga grannar som bjuder på kaffe o ställer upp när spelevärket krånglar, datorn menar jag. Grannen heter Stefan, han är aldrig omöjlig. Vi har våra gubbkvällar, och det är trevliga sammankomster. Modellflygklubben i gammal hedlig balsa är ur tiden, så man får väl prova på något mordenare matrial. när det nu blir av. Så än en gång Välkommen in på sidan.            NORE

ElLobo
0

#14:   Tack så mycket! Balsaflyg, ja det var ett tag sedan. Det måste vara lite drygt 30 år sedan jag gjorde några stycken. Klä vingarna, lacka, och sedan ut och kasta … Glad