PÅ BYGGBORDET SUCK!!!!
tänkte försöka få igång bygglusten igen effter en liten svacka. så jag satte igång med vad jag trodde var ett tradera fynd en airfix (huga) halifax BIII så jag satte igång men när jag börjat med flygkroppen så upptäckte jag att en kulspruta var avbryten nåja tänkte jag det är la bara att limma dit den ha ha den låg inte ens i lådan nå det ska la gå att lösa senare! men kollade i lådan lite för att kolla resten av innehålet. jodå det saknas ett propellerblad också jaha det var det! hadde delarna legat i lådan så hadde jag inte sagt något men när dom saknas helt så börjar jag tro att jag har åkt på en blåsning! vad göra? får väl limma ihop resten och gömma undan den så länge tills jag hittar ett lämpligt propellerblad suck
//pebben

#0 Det skall väl inte omöjligt att lösa! Jag skall gräva i reservdels lådorna och se om jag kan hitta något som passar! Kan du ta en bild på de propeller bladen du har? Vad är det för modell på ksp´n? Hav förtröstan!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
tusen tack stefan! kspn är ingen fara den löser sej. propellern är värre! har naturligtvis en liten skrotlåda jag med men inte hittat nått passande blad ska ta ett kort på propellern i morgon när solen hjälper till
//pebben

#2: Klart vi försöker hjälpa till. Jag ska nog också ha några blad kvar som jag inte har använt till något. Nästa gång kan det ju vara jag som behöver en liten del. Mattmonster och snabeldrakar finns även i dessa skogar …
när ni håller på att rota i lådorna. Är det någon som har dom allierades stjärna med ring runt till stridsvagn ca 2cm i diameter så hör av er

Skall kolla! Antal?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
2st
1,här kommer en bild på min tjusiga propeller
//pebben

#4: Tyvärr inget sådant i lådan. Jag kollade för säkerhets skull. 

#7 var har du gömt bilden? 
Stefan - Modellbyggare

Har du något mått på bladlängden?

åh vad ni är hjälpsama! man får nästan tillbaka tron på mäniskosläktet! men jag har alltid hävdat att modellbyggare är ett trevligt släkte
bladet är ca 25mm
12 hur långt är bladet formen är väl inte så lik men det skulle nog gå att slipa till.
//pebben

#13. Bladet är ca: 30 mm långt. Om du vill ha det så kan jag skicka det! 
det vore jätte snällt sven-erik
jag skickar ett pm
//pebben

javisst
skickar ett PM

Det blir som IPMS motto
:
"Av modellbyggare - För modellbyggare"

Bara kul att kunna hjälpa till!