Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1479 ggr
[Orso]
0

Cop Out

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en modell jag ville bygga som barn men inte fått tag på förrän nu.

Tijuana Taxin blev ju inte så lik originalet när jag var klar men den här gången ska det gå bättre.  Jag köpte ju modellen för att jag behövde ljusrampen till ett annat projekt med kärran är ju ganska häftig så jag bygger den ändå fas med andra ljus.

[Orso]
0

Man kan ju inte lyckas jämt men man önskar att man gjorde det nån gång :) Det vita på dörren och fartranden är ju dekaler men jag bestämde mig för att måla det i vit pearl istället. Varför förstår jag inte. Det är en kulör som jag tycker är såååå ful. Karossen grundades i en ljus kulör, blank vit och sedan pearl lades på allt var frid och fröjd. Maskerings tejp fram sedan dags för en svart grundfärg följt av karossens färg. Fortfarande är allt bra. Karossen får stå och torka. På kvällen när jag lagt mig slås jag av en hemsk tanke. Jag maskade aldrig dörrarna så nu är dom ju inte vita. Ja ja. Inget att göra åt det. Bara att maskera upp och måla vitt igen men nu kommer det väl gå åt skogen med målningen

Proosen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Själv tog jag den enkla vägen och byggde min rätt ur lådan utan att göra något mer än njuta av denna ikon.

Suktade också efter den som liten parvel, en av de "stora" grabbarna i byn hade en stående på hyllan och den var ju bara så frän!

Skit att glömma dörrarna! Nåja, du fixar till det också även om det blev lite extra arbete på köpet. Fast det är ju kul att bygga och greja så det blev lite bonusarbete för din del Flört

Niclas

JaguarMkVII
0

Jag blir så nostalgisk så jag inte vet var jag skall ta vägen när jag ser den där. Byggde en sån när jag var tolv-tretton i mitten på sjuttiotalet. Den gjorde sej fantastiskt i hyllan ihop med "Badman". Tyvärr målade jag sen om Cop out i någon stygg grön kletig "effektlackering" som såg för j-g ut. Det är inte omöjligt att modellen finns kvar någonstans i gömmorna. Badman är borta sen decennier dock.

PonCar
0

Instämmer med #3: Cop Out var en av de första bilmodellerna jag gav mig i kast med i unga år. Riktigt Cool Funny-car. Undrar om det fanns en förlaga i verkligheten? Fast ljusrampen borde ha inverkat ganska negativt på luftmotståndet, eller?

[Orso]
0

Nej, det sk tydligen vara en "hittepåbil" Så då gör det ju inte så mycket om jag ändrar på ljusarrangemanget.