Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 2134 ggr
[Hayabusa]
0

Sd.Kfz. 222

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Byggsatsen är en Sd.Kfz. 222 från HobbyBoss. Skalan är 1/35, byggd "rakt ur lådan" (med undantag av den extra lasten i fronten t ex). I stort sett färdigbygg, men jag kommer att finjustera vädring etc. innan jag är 100% nöjd.

/Stefan

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Obestämd

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Bild

starhawk
0

Känner igen den, just nu går Allå Allå hemliga armen på BBC och där figurerar ju ibland en gråmålad variant (visserligen kallar han den "my little tank")

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

IKV91
0

Trevligt bygge! Jag gillar din vädring som är så där "lagom"

Hur är märket Hobby Boss?

Roger

[Jarl]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Snyggt byggt, bästa bilderna utomhus.

zoncar
0

Mycket snyggt bygge, men lite kanske små taskiga foton då!!Ja ja du vet själv Hayabusa! OBS inte menat som kritik, men jag vill se mera av modellen!! GgrrrrTungan ute

[Hayabusa]
0

Tack alla.

Roger: Ja, jag har verkligen ansträngt mig för att "hålla igen" på sån´t som chippning och vädring för att få det "lagom". Svårt, tycker jag.

HobbyBoss är OK, enligt min mening. Mycket byggsats för pengarna, men inte i nivå med de allra bästa i branschen. Just denna byggsats är bra, sånär som på lavett & torn som jag kämpade en hel del med för att stil på. Annars mycket detaljer & fotoets, en tämligen komplett inredning med motor etc. En del underliga missar (?) finner man. Dekalarket har t ex tre identiska dekaler för reg.skylten fram, men tre olika för de bakre. En hållare till radion som består av fotoetsade delar, men själva radion syns inte till. Inget allvarligt, men onödiga missar tycker jag.

Zoncar: Helt rätt, någon bra fotograf är jag inte. Tycker du att bilderna är små och taskiga eller småtaskiga? Storleken på bilderna (antal MB) kan jag inte göra särskilt mkt åt. Inte just nu åtminstone, detta är vad min nuvarande kamera klarar av. Sedan finns det ju begränsningar på själva forumet också. Kom ihåg att det är en rätt liten modell, det här.

Och, nej…jag tar inte illa vid mig Glad

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Bild

zoncar
0

Mja jag tyckte bara de var lite mörka bilderna alltså och svårt att se detaljer inget annat!! Annars perfekto, GRRYMMTT SSNYYGGTT!!!!

[Hayabusa]
0

Ok, jag förstår. Solen spelar ett litet "spratt", men det hade en viss effekt för min byggprocess. Om man säger så…

Nåväl…

[Hayabusa]
0

Bild

zoncar
0

Vad finns nu mera att säga? En sån vacker modell!! Grattis Hayabusa detta är en vinnare!!!! Gillar skarpt!!!!!!!Flört

[Hayabusa]
0

Tack, Zoncar. Kul att du gillar den. Alltid gött att få något färdigt…särskilt såhär i början av sommaren. Nu kan man med gott samvete planera för näste bygge. Cool

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Bild

zoncar
0

Knappast konstigt att jag gillar denna modell, för den är förbonkat fin helt enkelt!! Men tror du det finns en chans till skarpa foton just kring "kanonrummet" eller där det laddas, ja eller vad heter det??? Tungan ute

[Hayabusa]
0

Bild

[Hayabusa]
0

Ska se vad jag kan fixa. Lavett med beväpning är rätt mörk i sin färg, så det blir nog inga kanonbra(!) bilder. Får be att återkomma…

Roca
0

Mycket mycket fin 222:a Stefan, grattis till ett toppenbygge! Det syns att det går att få till mycket detalj i denna större skala. Jag blir inspirerad att införskaffa nåt lite mer avancerat än min lilla Airfix 1/76 SdKfz 222. ICM har visst en rätt så fin i "min" skala.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

[Hayabusa]
0

Tack för det, Peter.

Hektor
0

Ja vad säger man - superbt helt enkelt! Tänk om man någon gång skulle kunna komma i närheten av din målningsteknik. Grattis till ännu ett lävkert bygge!

[Hayabusa]
0

#28 Tack, Kent!

Charlie82
0

Mycket vackert bygge och fint vädrat!

starhawk
0

Att radion saknas är inte så konstigt, motståndsrörelsen snodde den i Allå allå hemliga armen Flört

Snyggt bygge Hayabusa!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Hayabusa]
0

Tackar & bugar…Glad

[Jarl]
0

Var det några metaldelar eller photoetched i byggsatsen?

[Hayabusa]
0
[Tunnan]
0

Urläckert

[Hayabusa]
0

#35 Tack, kul att du gillar den.

Azgaron
0

Attans snyggt bygge Stefan! Väl avvägd vädring!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Texxas
0

Jattesnyggt! Vadringen blev kanon!