Det rullar på!
Kul! Jag tycker att det är ett riktigt bra community med alla delsajter på samma ställe.
Tror du vi kommer att nå upp till 100-strecket vad gäller medlemmar på den här sajten innan pingst? 5 nya varje vecka så …

Jag har en "liten" kampanj på gång! När jag har fått till några bra flyers, så kommer en del handlare som jag varit i kontakt med att skicka med en i varje paket de skickar ut. Då tror jag att det kan ta rejäl fart…
Någon som har tips på aktivitet? Jag håller på att jaga lite sponsorer till priser för några tävlings idéer som har kommit fram här!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Sven-Eriks idéer är jättebra. Och beroende på hur mycket man kan bli sponsrad med, så kan man ju utveckla/utvidga tävlingarna, och ha kanske Månadens bygge, Månadens byggtips och liknande.
Man kan ju göra som en del andra byggforum och starta gruppbyggen (det blir ju ungefär som Sven-Eriks dioramabygge …).
Det finns nog en hel del idéer liggande hos medlemmarna när man väl börjar fundera. Alla tips mottages med tacksamhet! 
månadens bygge/tävling låter som en fin fin ide tycker jag! men ett problem som dyker upp i min skalle är vilken typ av bygge/ hur man bestämer vem som vunnit? själv skulle jag gilla ett fritt tema dvs allt i en härlig oårdning och att medlämmarna får rösta fram sitt favoritbygge.
//pebben

Själv känner jag nog för en "öppen"-klass, blir det däremot många olika modeller så räcker det väl med fordon flyg pansar och fartyg. Jag tror att det löser sig under resans gång. Inget är ju så bra att det inte går att göra bättre..
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Att medlemmarna skulle rösta och avgöra vinnaren tycker jag är allra bäst. Medlemmarna skulle ju också kunna föreslå och rösta fram en byggkategori eller objekt vid varje tillfälle. Eller också kan det ju vara fritt. Eller så kan ju Stefan ha en liten enväldig lottning hemma på byggbordet. 

Jag är övertygad om att gruppen löser det! Man kan lätt ordna en sluten eller öppen omröstning!
Jag startar en ny tråd för att visa funktionen
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Låter jätte bra skulle också vilja att om man vunnit så får man skippa nästa tävling och va med i den tredje eftersom vissa är super bra på att bygga och jag snackar inte om mig

Eller så kan man ha flera deltävlingar och samla poäng…
Stefan - Modellbyggare

#9: Det är ju en mycket bra idé. IPMS Stockholm har ju något liknande med sin "Stans modellbyggare". De har ju lyckats få ihop en del sponsorer om man läser mot slutet av deras resultatlista från 2006.

#10 det var den jag hade i åtanke, tyckte att det upplägget blir "mera" rättvist. Sedan kan man lägga in delpriser och andra special priser som t.ex. en yngre som har utvecklats markant eller någon som är produktiv med ett genomgående gott resultat, eller ett diorama byggen där ide och konstruktion kan bli "årets höjdare". Tillverkare har pris för sina modeller. Jag ser oändligt många möjligheter att kunna fördela priser och utmärkelser.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare