Liten Kubelwagen
Liten fin sak där du,om inte jag minns fel så titta på förra årets bilder från modellträff i göteborg IPMS,där fanns en snygg Kubelwagon i 1/72 som var riktig snygg med lite andra figurer.
sani
www.bosnafly.n.nu
Ah, vilken fin liten Kübelwagen
. Ibland har ju storleken faktiskt betydelse, en Kübelwagen i 1/72 är väldigt liten. Mitt tips vad det gäller vädring är att inte ta i för mycket. En eller ett par olika washer + att försiktigt "damma på" lite färg (ex ljus grå/beige eller sand) med airbrush på nedre delen av karossen. Chippning eller överdriva lager av lera blir väldigt lätt mycket fel i denna skala. Tycker åtminstone jag.
Vädring blir avsevärt lättare om du går upp till skala 1/35. Finns en hel del roliga fordon/pansar i den skalan som rätt enkelt (och snabbt) går att bygga ihop direkt ur lådan. Man kan få ett bra resultat även utan en massa tllbehör och målning/vädring är jäkligt kul. Tamiyas Willys Jeep, Kübelwagen, Schwimmwagen, Steyer 1500, Opel Blitz, Panzer II m fl. Som en introduktion till fordon/pansar är det inte så dumt..
/S
Trevlig liten Kübel du byggt Texxas!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker de flästa fordon i 1/72 behöver en rejäl nedslipning av mönstren på hjulen men det kanske är skalan som gör att det ser konstigt ut

Fin liten Kübel Texxas! Är det Academys modell?
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Tack alla!
#2 förstår att chippning och lera på en så liten modell kan bli svårt, får kanske nöja mig med att damma ner den lite. Fast jag byggde den igentligen bara som övning för vädring men nu har jag blivit småförtjust i plutten och vill inte klanta till den.
Tack för tipsen på mer fordon, ska definitiv bygga något större som jag kan smutsa ner, alltid roligt att prova och lära sig något nytt.
#5 Ja det är en Academy. Den var med i en låda med en FW190.

Ser fin ut! En liten läckerbit.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Snyggt Texxas! Tycker du fått till vädringen bra!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#10-11 Tack!
Mycket fint bygge 
Du har fått till den kanon..