Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 1930 ggr
starhawk
0

Liquitex

Hittade tidigare en kommentar om att blanda Liquitex airbrush medium i Tamaiya färg som gjorde den klart målbar med pensel, men nu hittar jag inte den tråden, undrar över proportioner och sånt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Niklas
0

Kan det vara den här du menar?

Späda färg

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Belgarion69
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror du menar den här från igår….

Sd.Kfz 234/3

Belgarion - amatör på tillväxt

starhawk
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1: Nix, den hittade jag men det var inte den jag var ute efter

#2: Den var det!

Tack för tipsen!

Låt se nu 15-20% det är ju inte ens en fjärdedel, undrar hur bra den funkar över tid dvs kan man bara blanda ner den i Tamiyaburkarna och sen använda dom som vanligt eller måste man göra en liten specialsats inför varje målning och kan man måla Tamiya vitt och få täckning med denna metod? Nån som har erfarenhet eller är det bara att exprimentera?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Hektor
0

Jag har gjort som så att jag blandat till det som behövs för stunden dvs en mindre mängd. Att lagra utblandad färg har jag inte vågat mig på. Har för mig att Hayabusa (som var den som ursprungligen tipsade om LAM) inte rekommendeerade det alls.
Jag har målat Tamiya matt vit på svart underlag utan problem.

[Hayabusa]
0

Japp, stämmer in Hektors utlåtande. Ett annat tips är att experimentera med andelen färg/LAM. Det går att mixtra fram & tillbaka alldeles beroende på vad man vill få för effekt. Jäkligt bra produkt, tycker jag. Liquitex har en del andra intressanta produkter som är användbara vid modellbygge. I mitt tycke, åtminstone.