Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 806 ggr
NBISaladin
0

International BookWeek day?

Det är "Interational Book Week Day" idag. Sant eller ej, men det kan bli rätt kul:
Ta den bok du just nu läser ellerr som ligger närmast, slå upp sidan 52, och skriv av den femte meningen. Berätta inte vilken bok det rör sig om.

Här är mitt bidrag:
"Such words as "languid", "leisurely" and "placid", common as they may be among the Quality of Europe, who are exhausted by a quarter-century of wars, do not appear to be translateable into any of the languages spoken by Peter's crowd."

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

Skrattande Haha, ja, det här kan verkligen bli intressant!

Mitt bidrag:

"Jag vet inte …"

WildeSau
0

Här har ni något att bita i, då den engelska översättningen är i den högra spalten. Cool

"Spodní plochy kryl původně nátěr matnou stříbrnou barvou, označovanou jako hliníková bronz."

Kan meddela att det rör sig om undersidesfärgen på ett flygplan…

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Charlie82
0

Ja här kommer mitt:

"På mötet ombord på Alandia beslöt man att vidta åtgärder för att sätta Roslagen i trafik på linjen Eckerö - Grisslehamn, samt att i görligaste mån inte ändra på redan fastslagna turer"

NBISaladin
0

#2: Jätteknäpp Google-översättning blir:
"Den nedersta ytorna hyste ursprungligen tråkig beläggning silver färg, känd som aluminium brons"

Tråkig beläggning? Hihi!

WildeSau
0

#4 Fritt översatt betyder matnou matt, så där kanske Google har blandat ihop med engelska ordet dull som på svenska kan bli tråkig. Glad

Tjeckiska är annars ett besvärligt språk med alldeles för många konsonanter…

[Hayabusa]
0

"Am 12.2 wurde die Kp. vorgezogen und am nächsten Tage zum Angriff bereitgestellt."

WildeSau
0

Flygplanet ifråga är ett av de som användes under katapultförsöken av den tyska marinen.

NBISaladin
0

#5: Klassiker: dull=tråkig! Och jag tror jag angav ursprungspråket till polska. Google översätt är rätt galet!

#6: Gee, tunga grejjer. Du läser krigshistoria på tyska du. Nåt särskilt förband du grottar ner dig i?

Nibex
0

"Kreml är fullständigt fanatiskt med sin militära uppladdning.

NBISaladin
0

Tappa inte spåret nu kära vänner! Sidan 52, mening nummer 5 av den bok du läser eller ligger närmas dig just nu. Vad står där?

NBISaladin
0

#9: Good one!

[Hayabusa]
0

#8 Hehe…ja, orginalspråket är ju alltid bäst. Boken heter "TIGER Die Geschichte einer legendären Waffe 1942-45" av Egon Klein/Volkmar Kühn. Textraden på sid 52 var från ett kapitel om striderna i Nordafrika. Tycker att det är en riktigt bra bok om Tiger I, givetvis beroende på exakt vad man är intresserad av. Kanske inget för modellbyggaren i första hand. Fick boken i present för några år sedan - den kommer fram med jämna mellanrum.

Roca
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"Jack Malloch had formed Rhodesian Air Services Ltd in 1960 to operate Inclusive Tour services and charter flights within East Africa."

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

sponny
0

Håller på med två böcker just nu.

Dels "Om byggmästaren var hos biskopen borde han kanske inte störa dem."

och "Soppan, gjord på ärtor, bönor, majs, linser eller nudlar, var så tjock att du kunde sticka in en sked i den och den skulle ha stått kvar."

Hektor
0

"Dem theoretischen "Überbau" kam es eher zu, Handlungen ex post zu rechfertigen, als sie zu leiten."

Nu undrar iaf Hayabusa vad detta kan varaCool

[Hayabusa]
0

#15 Ja, jösses…vad är detta? Oskyldig. Låter som något politiskt drama..? På tyska? Är det språkövningar inför framtida resor?

JaguarMkVII
0

Jag är på jobbet så det blir:

"Whilst sufficient speed is essential to the formation of hydrodynamic films, high speed may have some detrimental effects."

Det får bli nåt mer lättsmält till kvällen hemma…

WildeSau
0

#15 Theoretisch Überbau…Handlungen ex. post.

Att i efterhand rättfärdiga ett delägande av mark?
Einer Form von Marxismus? Obestämd

Belgarion69
0

Är också på jobbet, så här kommer mitt bidrag….

"Vem kunde väl på 1700-talet tro att vi idag skulle resa jorden runt på ett par timmar och kommunicera med människor på andra sidan jordklotet i realtid".

Ja, tänka sig…Skrattande

Belgarion - amatör på tillväxt

felle-j
0

mitt bidrag

om ni letar upp och dödar pantern kommer ni att få veta hur ni ska fortsätta.

Glad

Hektor
0

#16: Albert Fisher - Hjalmar Schacht und Deutschlands "Judenfrage". Politiskt kan man väl säga, Jalle var Riksbankschef (1924 - 29 + 1933 - 39) och ekonomimininster (1934 - 1937) i Tyskland. Nja språkövningar tror jag inte behövs för att kunna bjuda dig på en öl eller två.

NBISaladin
0

Märkliga och mäktiga läsövningar! Tack för feedbacken, jag laddar om för en ny, större satsning på Intl Book day nästa gång. Då med tjusigt pris till mest exotiska/roligaste mening, kanske?

StefanW
0

#22 Kul idé!

Stefan - Modellbyggare