Småländska modellbyggare
Den närmaste tiden kommer jag att jobba flera dagar i veckan i Östra Småland. Det kommer att bli en del ensamma kvällar därnere. Finns det några modellbyggare i trakterna av Västervik-Vimmerby som skulle kunna tänka sig att umågs någon kväll?
Finns det något modellmässigt, utöver smalspårsjärnvägen som jag bör passa på att titta på när jag är där nere?

Några stackars byggare har du allt i de där trakterna:
Figaro1987 och Pushzer, Vimmerby
svinto, Oskarshamn
Fanders, Åtvidaberg
wingman, Tolemåla
Sedan har du ju flera runt Torsås-Kalmar, men det är kanske lite långt ifrån. De brukar ha byggmöten på Öland.
Och så e det jag som e från Karlskrona som verka vara totalt ensam om hobbyn i denna stad, ja förutom Wildesau som e pa Jämjö då likasom!!! Finns det fler från Blekinge tro? Tails vill jag tror vart Bleking??
I Blekinge? Här finns det ett gäng byggare. Välkommen på ett möte inne på F17 någon gång. IPMS Sydost
I östra delen av länet finns det ett bra gäng med byggare, det verkar tyvärr vara sämre i den västra delen. Säger olofströmaren med sorg i rösten… 

#2, 3: Om medlemmarna alltid fyllde i hemorter i sina profiler så vore det mycket lättare och trevligare, men här har ni de blekingar jag vet om:
Jämjö: WildeSau
Karlskrona: classeman, najkos och zoncar
Lyckeby: Hammer
Mörrum: Elmis
Olofström: sponny
Ronneby: petlin, Rickard-Ronneby
Svängsta: Tails
Heja din Bleking,Jag blir så glad att vi ja åtminstone är fler än två i detta lilla län! Detta F17 är väl mest tyvärr för flygbyggare, men jag diggar gamla jänkare och militär fordon, så jag är lite fel placerad liksom, men hursom jag heja på för fler modellbyggare i Olofström!! Men Ensam som bilbyggare känner jag mig ändå i Karlskrona och på detta forum, tyvärr!!
Typiskt Ellobo!! Han vet ju alltid bäst den där Karln (hehe), ja det är bara att passa på att tetas och retas!1 men jätte Tack Ellobo