Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 3292 ggr
zoncar
0

Gassers

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skapa en tråd till ifall det finns några som gillar gamla Gassers!!! dessa goingar med rytande hemis och liknande stora motorer!!!

StefanW
0

Det är fler än jag som gillar dem!Flört

Blir det OOTB eller har du några andra planer för den?

Stefan - Modellbyggare

zoncar
0

vet ej vad du menar med OOTB, men min tanke är rakt igenom lådan och lite patina, rå, primer, mattsvart, kanske så att säga en rat rod + en å annan liten kul men personlig modifiering!!!//  p:s bilen går att bygga som en rå pick-up!!!! Tyvärr är jag tillfälligt handikappad, kraftig värk så vi får se när det kan bli mera, jobbar dock så hårt jag kan!!!

StefanW
0

OOTB=Out Of The Box eller på Svenska: Rakt ur lådan! Glad

Stefan - Modellbyggare

zoncar
0

Tror mig måste tacka dig Stefan!! On the trackCool

ProMod
0

Jodå….Det finns fler som gillar dessa gamla godingar…

Det finns inget bättre o fränare tycker jag…

Jag har ett gäng själv i hyllan  ;)

ElLobo
0

#6: Sedärja! Nu vaknade han allt! Jag misstänkte nästan att det skulle ske! Skrattande

Men jag håller med, de är inte alls dumma!

ProMod
0

Tungan ute

Denna kommentar har tagits bort.
zoncar
0

Händer tyvärr inte så mycket med denna bil, men som sagt har en fruktansvärd värk i min vänstra axel och arm så projektet kryper sakta fram, men chassiet är iallafall ombyggt för att passa till en pick up + att det är mer gjutskägg än vad talibansmurfar har, hoppas att snart kunna vissa något

ledsen inga bilderSkrikandes

johannespanzer
0

Ajajaj, vad har du råkat ut för Zoncar? Själv fick jag just "senskidhinneinflammation" i pekfingret (!) och de ville pula i mig voltaren och ziklofenak (stavning?). Sån där skit dör man ju av (fråga x antal hockeyspelare…)!

Men nu har jag fått en sån där "rollermouse" (mongismusplatta) så nu kanske jag blir bra!

Chevy-54
0

10# Hoppas du blir bättre så vi får se din GassareTungan ute

Det är bland det bästa som finns -fast det finns mycket som är bäst iofFlört Har faktiskt byggt den där Willysen en gång fast inte Pick Up och har en yttereligar på g i ett eget utförande som Dirt track-bil.

Btw, Voltaren är rätt bra så länge man överlever dem och tyvärr för många ett måste:P

/Bengt Johansson

StefanW
0

(#11 Diklofenak, samma innehåll som Voltaren, smärtstillande och dämpar inflamation, retar slemhinnor i magen. Finns bättre alternativ.)

Stefan - Modellbyggare

zoncar
0

Ojdå tack för omtanken, jo det jag har råkat utför är förmodligen så att jag cyklade omkull för en 10-15 årsen,skulle testa om man kunde göra outhangs på en trampcykel, gick inte alls cyklen studsade åt ett håll jag åt ett annat, sen vart det lite halt typiskt nog, gör inte efter!! Nu är jag 45 och fruktar när man kommer på nästa dummhet att testa! Det gör sig liksom påmint ibland efter denna olycka// ha de gott! Micke virrhuvud

ProMod
0

På tal om gamla gassers så kommer här lite inspiration till er alla…

Kan man göra annat än att älska dom här maskinerna ?!?!?!?!?

http://www.youtube.com/watch?v=OdSq89I1S4A&feature=related   

http://www.youtube.com/watch?v=klNvSiFyavA&feature=related

ElLobo
0

Skrattande  

PonCar
0

Just Love It!Skrattande

zoncar
0

Kan säga lite bilder på mitt bygge kommer snartObestämd armen börjar gå att använda fast jag är duktigt darrhänt på vänstern

Tack Promod

[Henke29]
0

Mycke härlig bil Skrattande

zoncar
0

Här kommer en bild på en halvfärdig motor, nåp ingen hemi men en BB olds, dessa bigblocks ska tydligen varit målade i blått eller annars rött i fall det var high performance, exakt vad det ärför motor framgår inte men påstås vara borrad till 500 cu in

PonCar
0

Maffig spis! Och vilket insug!! Här blir det drag värre…

zoncar
0

Ja brevlådan är ju rätt så överdriven, passformen på denna byggsats är inget man nämner direkt, mycket spackel blir det!!!

zoncar
0

En till bild, fattas ännu en hel del saker som synes!

zoncar
0

Kan väl föressten nämna att jag lyckades slarva bort den ena ventil kåpan så det blir till att leta i skrotlådanRynkar på näsan

zoncar
0

Efter att ha slipat slicksen har jag börjat undra däcktext eller ej?

sen ett stort bakslag har blivit tvingad att avlacka chassiet pga av som jag tror, för gammal färg???!!ObestämdGråter

Texxas
0

Trist med lacken, men det fixar du !

PonCar
0

Feta sulor må jag säga!

zoncar
0

Låt vara ett lätt insomnatt bygge men lite händer! ja detta är det orörda!

zoncar
0

Det lite lätt trimmade!

StefanW
0

Vit däcktext förhöjer intrycket på samma sätt som du har fixat till ändrör på avgassystem….

Stefan - Modellbyggare

zoncar
0

Borde kanske nämnt att det är precis som Stefan skriver att det är en del av avgassystemet! denna modell är jobbig ett steg fram två tebaks!! phuSkrikandes

Proosen
0

Gasser är aldrig fel, det är däremot stunttricks på cykel!

Försökte göra en roll med MTB'n en gång (ofrivilligt dock) och det slutade med avslaget nyckelben och ont här och var.

Gneta på nu med bygget, ventilkåpor kanske jag kan bistå med om du behöver. Är det en Hemi i den här eller vad är det?

Niclas

zoncar
0

#33 ja det borde kanske varit en "392" hemi, men i detta fall är det en BB Oldsmobile! jo nu har jag ventil kåpor igen typiskt nog så hittade jag självklart modellens kåpa så där lite lagom refullt, ja du vet !!!! fler stunttricks tror jag inte jag vill komma på längre, har nyligen gjort en väldigt korkad host host ehum sak, men det behåller för mig själv!! TJABBA

zoncar
0

Ska försöka sparka igång liket! men det är inte lätt då jag bor på två orter!!

zoncar
0

Ja nu har det hänt lite grand, byggt om motor blocket så att en rejäl fördeladosa får plats, denna byggsats är grrr så mycket jobb å inget passar ändå Gråter

PonCar
0

Ge inte opp modet! Det kommer att bli helschysst ska du seGlad

zoncar
0

#37 Jo men denna modell är en jobbig och stingslig herre, det är liksom ett steg framåt och ibland femtioelva tillbaks, fast nu börjar jag plocka på allt för dyra delar, fördelaren kostade när jag köpte den 84:-, fast det är något årsen!! jo kablar följde med!!! allt för dyrt kanske

zoncar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jobbig och bråkig men nu tror jag att det rör på sig!!??

Bara en test om hur det funkar på forumet! men jag anar!!!!

zoncar
0

Ja lite har hänt på detta "in i så baljan ta tid projekt" men det får ta den tid det tar och jag kämpar på när det känns roligt!!

Chevy-54
0

Snygga bladfjädrar -har du gjort dem själv?

Resten är bra också förståssGlad

/B

zoncar
0

öhh ojdå men nej dessa fjäderblad är rakt ur lådan, har bara andvänt mig av lite knep som jag snott av pansarbyggare dvs wash så att säga uttunnad svart färg som har fått fylla , ja vad heter det springor, sprickor blabla nånting, + kört lite torrborstning! med andra ord inget särskilt märkvärdigt!!

zoncar
0

Misstänker att Ellobo har hjälpt till och tagit bort oönskat, Tack du är som vanligt en pärla, men det verka som min dator lever ett eget liv just nu!!

ElLobo
0

Bygget fortsätter i del 2.

Inlägget är låst för nya kommentarer