Gassers

Det är fler än jag som gillar dem!
Blir det OOTB eller har du några andra planer för den?
Stefan - Modellbyggare
vet ej vad du menar med OOTB, men min tanke är rakt igenom lådan och lite patina, rå, primer, mattsvart, kanske så att säga en rat rod + en å annan liten kul men personlig modifiering!!!// p:s bilen går att bygga som en rå pick-up!!!! Tyvärr är jag tillfälligt handikappad, kraftig värk så vi får se när det kan bli mera, jobbar dock så hårt jag kan!!!

OOTB=Out Of The Box eller på Svenska: Rakt ur lådan! 
Stefan - Modellbyggare
Tror mig måste tacka dig Stefan!! On the track

Jodå….Det finns fler som gillar dessa gamla godingar…
Det finns inget bättre o fränare tycker jag…
Jag har ett gäng själv i hyllan ;)

#6: Sedärja! Nu vaknade han allt! Jag misstänkte nästan att det skulle ske! 
Men jag håller med, de är inte alls dumma!

Händer tyvärr inte så mycket med denna bil, men som sagt har en fruktansvärd värk i min vänstra axel och arm så projektet kryper sakta fram, men chassiet är iallafall ombyggt för att passa till en pick up + att det är mer gjutskägg än vad talibansmurfar har, hoppas att snart kunna vissa något
ledsen inga bilder

Ajajaj, vad har du råkat ut för Zoncar? Själv fick jag just "senskidhinneinflammation" i pekfingret (!) och de ville pula i mig voltaren och ziklofenak (stavning?). Sån där skit dör man ju av (fråga x antal hockeyspelare…)!
Men nu har jag fått en sån där "rollermouse" (mongismusplatta) så nu kanske jag blir bra!
10# Hoppas du blir bättre så vi får se din Gassare
Det är bland det bästa som finns -fast det finns mycket som är bäst iof
Har faktiskt byggt den där Willysen en gång fast inte Pick Up och har en yttereligar på g i ett eget utförande som Dirt track-bil.
Btw, Voltaren är rätt bra så länge man överlever dem och tyvärr för många ett måste:P
/Bengt Johansson

(#11 Diklofenak, samma innehåll som Voltaren, smärtstillande och dämpar inflamation, retar slemhinnor i magen. Finns bättre alternativ.)
Stefan - Modellbyggare
Ojdå tack för omtanken, jo det jag har råkat utför är förmodligen så att jag cyklade omkull för en 10-15 årsen,skulle testa om man kunde göra outhangs på en trampcykel, gick inte alls cyklen studsade åt ett håll jag åt ett annat, sen vart det lite halt typiskt nog, gör inte efter!! Nu är jag 45 och fruktar när man kommer på nästa dummhet att testa! Det gör sig liksom påmint ibland efter denna olycka// ha de gott! Micke virrhuvud

På tal om gamla gassers så kommer här lite inspiration till er alla…
Kan man göra annat än att älska dom här maskinerna ?!?!?!?!?

Just Love It!
Kan säga lite bilder på mitt bygge kommer snart
armen börjar gå att använda fast jag är duktigt darrhänt på vänstern
Tack Promod
Mycke härlig bil 
Maffig spis! Och vilket insug!! Här blir det drag värre…
Ja brevlådan är ju rätt så överdriven, passformen på denna byggsats är inget man nämner direkt, mycket spackel blir det!!!
Kan väl föressten nämna att jag lyckades slarva bort den ena ventil kåpan så det blir till att leta i skrotlådan

Trist med lacken, men det fixar du !
Feta sulor må jag säga!

Vit däcktext förhöjer intrycket på samma sätt som du har fixat till ändrör på avgassystem….
Stefan - Modellbyggare
Borde kanske nämnt att det är precis som Stefan skriver att det är en del av avgassystemet! denna modell är jobbig ett steg fram två tebaks!! phu

Gasser är aldrig fel, det är däremot stunttricks på cykel!
Försökte göra en roll med MTB'n en gång (ofrivilligt dock) och det slutade med avslaget nyckelben och ont här och var.
Gneta på nu med bygget, ventilkåpor kanske jag kan bistå med om du behöver. Är det en Hemi i den här eller vad är det?
Niclas
#33 ja det borde kanske varit en "392" hemi, men i detta fall är det en BB Oldsmobile! jo nu har jag ventil kåpor igen typiskt nog så hittade jag självklart modellens kåpa så där lite lagom refullt, ja du vet !!!! fler stunttricks tror jag inte jag vill komma på längre, har nyligen gjort en väldigt korkad host host ehum sak, men det behåller för mig själv!! TJABBA
Ska försöka sparka igång liket! men det är inte lätt då jag bor på två orter!!
Ge inte opp modet! Det kommer att bli helschysst ska du se
#37 Jo men denna modell är en jobbig och stingslig herre, det är liksom ett steg framåt och ibland femtioelva tillbaks, fast nu börjar jag plocka på allt för dyra delar, fördelaren kostade när jag köpte den 84:-, fast det är något årsen!! jo kablar följde med!!! allt för dyrt kanske
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jobbig och bråkig men nu tror jag att det rör på sig!!??
Bara en test om hur det funkar på forumet! men jag anar!!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snygga bladfjädrar -har du gjort dem själv?
Resten är bra också förståss
/B
öhh ojdå men nej dessa fjäderblad är rakt ur lådan, har bara andvänt mig av lite knep som jag snott av pansarbyggare dvs wash så att säga uttunnad svart färg som har fått fylla , ja vad heter det springor, sprickor blabla nånting, + kört lite torrborstning! med andra ord inget särskilt märkvärdigt!!
Misstänker att Ellobo har hjälpt till och tagit bort oönskat, Tack du är som vanligt en pärla, men det verka som min dator lever ett eget liv just nu!!