Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2056 ggr
Hogge38
0

Mitsubishi J2M3 Raiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en räd i källarförådet hittade jag några påbörjade modeller som jag tänkte avsluta. Parallelt med min Spitfire så färdigställde jag Hasegawa´s J2M3 Raiden i skala 1:72. En "shake n' bake" bara att limma ihop och måla. Dekalfilmen för siffrorna på fenan silvrade sig tyvärr trots klarlack och dekalvätska men det syns bara i vissa vinklar.

[Hayabusa]
0

Mycket snygg Raiden Glad Gillas skarpt.

/S

ElLobo
0

Det ser mycket snyggt ut! Otur med silvringen, men jag tycker knappt det syns ens på bilderna.

Jag måste nog bygga något japanskt igen, jag kom helt plötsligt på att det måste nog vara mer än 35 år sedan sist. Obestämd

Hogge38
0

Tackar Glad

Azgaron
0

Snyggt bygge Hogge!

Skönt med shake 'n' bake! Flört

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

PonCar
0

Häftig maskin det där! Ser ut att ha varit kvick i vändningarna -jag menar, pga den korta kroppen.

[Tunnan]
0

Mycket snyggt bygge åter igen Glad

Hogge38
0

Var tänkt som "interceptor" med största möjliga motor och beväpning i minsta möjliga kropp. Var väl inte helt lyckad men den ser ju häftig ut i alla fall Skrattande

[Hayabusa]
0

Detta flygplan tillhörde Lt. Toshihiro Aoki. Utsmyckningar som dessa gula blixtar var väldigt sällsynt på japanska flygplan.

Denna text hittade jag i en bok; "Designed to atack B-29s, the ´Jack´was not a particularly manoeuvrable aircraft, and most pilots disliked it due to its heavy handling and excessive landing speed. However, Ens Sadaaki Akamutsu - and a few others - was able to outfight P-51s in the aircraft. Akamutsu noterades för 27 segrar (i vilket/vilka flygplan vet jag ej).

/S

[Hayabusa]
0

Oupps…Yoshihiro Aoki ska det vara. Skäms