U.S.S. Arizona 1:350

Coolt vilken feting… :-) Scharnhorst är ju "något" slankare.
Hur gör du med målning? Gör du den sist, när allt är klart eller eftersom?
Peter
---------------------------------------------------------------------------
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid...
Mina bilder: http://eliasson.selfip.com/images/index.php?cat=9
Ser bra ut så långt Tommi!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#2 Tjaa,jag torrpassar överbyggnadena först,sen målar jag skrovet för sig,vissa delar målar jag innan dom ör ihopsatta.
Tackar Håkan
.

När ska det bli en Kongo?

Hmm,ja du Magnus..en svår en o knäcka,är visserligen jättesugen på den också,men har inte etsrelingarna till den ännu…visserligen så har jag inte det till min Scharnhorst heller..
.

Det finns ju en massa skojiga alternativ. Om du t.ex. inte orkar leta upp Fujimis egna, så kan du ju t.ex. köpa Flyhawk-models kompletta set till modellen. Jag kan garantera att det kommer att hålla dig upptagen ett tag.
Och WEM har precis släppt ett set till Kongo. Dock så är jag lite tveksam till det, då det är gjort för att passa både Kongo och Kirishima, och såväl Fujimis som Aoshimas modeller.
Scharnhorsts ets från Cyber-Hobby går nog fortfarande att få fatt i, annars så har ju även där WEM ett nytt set.

Ser nice ut! Den sortens detaljer blir för det mesta effektfulla.

#5: Hade faktiskt funderingar på Kongo en gång, men då som konverteringsobjekt till HMS Tiger, men dom enda Kongo jag hittade var WW2 versioner och då vart det för omfattande att först konvertera baklänges och sen över till Tiger så jag vänter under förhoppning att nån gör en modell av Tiger
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Snyggt bygge TommiN nu blev jag ännu mer sugen att sätta igång med Hood, fast atombombarna är i det närmaste färdiga så det kanske blir en öppning på byggbordet snart, om den inte ockuperas av NASA-plan och WW1 stridsvagnar först förståss!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det där känner jag på mig kommer bli en riktig "top-model"! Tycker inte den extra detaljeringen är onödig, bara du orkar så…
Blev klart snyggt så där Tommi!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#17 Klar förbättring. Snyggt.