Mb 540 på G

Färgval?
Stefan - Modellbyggare
En av tidernas snyggaste bilar håller på att ta form! Lycka till!!
#1 Färgerna blir Humbrols vinröd nr 20 och gräddvit nr 41.
Inredningen blir ljus och mörkbrun (mest ljus).
#2 ja de är vackra, tyckte faktiskt att den skulle bli bäst med fast tak,även om de flesta kanske föredrar cab?
Tycker det är ett bra val att du bygger med taket. Som du säger är ju de flesta av dessa byggda modeller man sett i cabriolet-varianten, så det blir intressant med nåt lite annorlunda som skiljer sig från mängden!

Tycker cabbar är överreklamerade, titta bara på en Jaguar E-type, cabben saknar helt dom fina linjerna i takversionen och när dom fäller upp sufletten ser det ut som den har en vårta i nacken. En kompis brukar kalla cabbar för tre-veckors bil, för det är ungefär den tid man kan använda dom per år (resten av tiden är det en frys-bil)
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Mysig färg och snabbt jobbat!
Stefan - Modellbyggare
#10 Tack, fick ju förslag på färger här på forumet !
Jag är sjukskriven för tillfället så jag har gott om byggtid 
Bygger på en Porsche samtidigt…
//Pentti

Det blir en snygg Merca!
Snyggt!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser ju fantstiskt fint ut! Färgerna funkar perfekt. Är det Humbrol du har använt och lagt på med Airbrush?

Härligt bygge, se upp bara så du inte sätter tänderna i den där inredning, den ser riktigt läcker ut
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack för alla hejarop
!!
#14 Ja det är Humbrol, den gul/vita fick jag dock blanda ihop själv av vitt o gult pga av att jag fick en annan färg på fälgarna eftersom jag inte grundmålade dem,, så det var bara att måla om sidorna
,,,
Var inte tänkt att ha en sådan gul/vit nyans men det funkade ju ändå
!!
//Pentti
Vilken kärra! Tjusigt bygge Pentti! Färgkombot är ju klockrent!!
Thomas
#21 Tack Thomas ! Som sagt; fick tipset på forumet, tyckte det skulle passa bra.
//Pentti

Den där blev skitsnygg Pentti!
Färgkombon är jättesnygg, får nog ta och sno den till något bygge framöver.
Lustig uppdelning på karossen med alla lösa delar, fast det lät sig målas tvåfärgat väldigt enkelt på det viset. Jag hade väl fått maskera i alla fall, misstrogen som jag är hade jag nog limmat ihop så mycket jag kunnat av karossen innan lackering.
Niclas
Mycket stilig! Som tidigae sagt, så är färgkombinationen väldigt smakfull.
/Stefan
Urtjusig. Den röda färgen får mig att bli väldigt sugen på ett glas rödvin

Sitter här och beundrar Mercan och tycker att det är något som retar ögat. Tog en bra stund och flera tittar innan jag kom på vad det var.
Lägg en tunn wash på fälgarna så de får lite mera liv, nu ser det ut som en leksaksbil och det är synd på en så fint utförd modell tycker jag.
Ta den färgen du lackade med och dra i en aning brun för att göra den liiiiite mörkare. Tror det räcker för att bringa mera djup till fälgarna.
Niclas

Jättesnygg Merca!
Tycker du gjorde rätt att ha på taket.
Urläcker kärra!

Riktigt snygg Merca
Det där fick du till fantastiskt bra! En av de finaste byggen av den Mercan jag sett faktiskt.

Super tjusigt!
felix
riktigt snyggt underbar färg kombo
Mycket snyggt bygge!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!