Verktyg till dremel?
Vart finns det små verktyg till dremel.
Finns det mindre borrar än 1mm?
Clas Ohlson och Jula har ganska bra sortiment av Dremeltillbehör. Julas borrsats med borr från 0,3 till 1,6 mm för 49 spänn är riktigt bra. Borren är av mjukare stål än dryare borr vilket gör att de inte går av lika lätt. Tappar skärpan snabbare än dyrare borr, men såhär klena borr brukar gå av långt före de blir slöa.
Även Bauhaus har rejält sortiment på Dremeltillbehör, men priserna är höga
Oh Perfekt tack

Borrsatser med såna där små borrar dyker upp hela tiden på Tradera, nån som sitter på ett lager?.
När jag skulle köpa ett specialtillbehör till min Dremel, lyckades jag hitta en Järnaffär i Stockholm som tog in det, dom ville ha betalt i förväg men än sen? jag fick grejen efter ett par dagar! Perfekt!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Oh har skaffat såna dem minsta måste dock användas med en hand borr

Jag brukar aldrig köra så små borr i Dremeln, det räcker med att jag tänker tanken så går borret av…
Pinwise eller handborr eller vad man vill kalla dem, är något som jag använder istället. Tycker att jag har bättre kontroll av både tryck och hastighet.
Den i mitten använder jag ofta
eller så kan man göra som Proosen och tillverka en egen..
Stefan - Modellbyggare
Det finns massor av billiga "pin vises" på eBay om du vill komma billigt undan : http://shop.ebay.com/i.html?_kw=pin%20vise&_fcid=192&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1
It is wise to use a pin-wise!
Jag använder alltid en sån för de riktigt fina dimensionerna. Borrsats hittade jag på Hobbymässan i Sthlm i höstas, i Alfa Hobbys monter tror jag visst.

Pinwise är bra när man skall borra på bökiga positioner också, jag tror knappast att jag skulle klara hålen i nosen så fint på min Voodoo och FB-111 med min Dremel, då hade nog borren skuttat runt och "mosat" nosen, men nu blev det fina rena hål med min Tamiya pinwise
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus