Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettertidskrifterreferenslitteratur
Läst 1797 ggr
Ante018
0

Tidning?

Finns det ngn tidning med/om modellbygge?en tidning med blandad kompott,lite flyg,båtar mkt bilarOskyldig

Mvh Ante

StefanW
0

Kolla bl.a. i två tidigare trådar

Tidskrifter / referenslitteratur

Mera hobby tidskrifter

Vilket språk fördrar du?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Här är ytterligare några trådar:

Arawasi International      

Revista Solomaquetas     

Ny modelltidning!

ElLobo
0

Förutom de som har tagits upp här finns ju också medlemstidningar i en del modellbyggföreningar.
IPMS Sverige ger ju ut Scala (som kom ut med sitt senaste nummer igår) både som papperstidning och på nätet, en del föreningar lägger sina medlemstidningar enbart på Internet.
En del lägger ut tidningarna öppet så alla kan läsa dem, andra (såsom bl a IPMS Sverige) har dem lösenordsskyddade så att enbart medlemmar kan ta del av dem.

Dessutom finns en hel del nyhetsbrev och tidningar enbart på Internet, t ex Heli-Kit News.

Modellfreak
0

Hej! Jag funderar på tidningen Military Modelling, Men jag skulle helst vilja ha någon med mer variasion kanske.. Obestämd I de andra trådarna som länkades hittades en del intressant, men har någon läst Military Modelling?

Tidningskungen

[Hayabusa]
0

Skulle föreslå Tamiya Model Magazine International.

http://www.tamiyamodelmagazine.com/

Hektor
0

Kan bara hålla med Hayabusa. Började prenumerera på TMMI i höstas och alla numren hittills är väl tummade. Täcker flyg, fartyg, bil, MC och en hel del "news" inom området.

peliasson7
0

Jag har haft Military Moddeling under två år men säger kommer inte att förnya den.

Den täcker bara militära fordon och figurer.  Ingar fartyg eller flygplan (jag har sett en landstigningsbåt i den men det var nog det som kom närmast fartyg).

Kritiken jag har mot artiklarna är att författarna bara skriver vad de gjort och varför men nästan aldrig HUR man gör något…

Ganska bra täckning på nyheter inom deras områden.

Peter

---------------------------------------------------------------------------

Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid...

Mina bilder: http://eliasson.selfip.com/images/index.php?cat=9

Nuvarande projekt Scharnhorst 1:350

NBISaladin
0

Military in Scale gillar jag mest bland de tidningar som tar upp lite allt möjligt av verkliga förebilder.
MAX modeller är kanon om man vill ha rejäl spridning och handfasta tips o texniker. den tar upp allt från pansar till flyg o fantasy osv.

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Hayabusa]
0

#8 Håller med - Military in Scale är min nuvarande favorit. Byggartiklarna är jäkligt bra, tycker jag. Numera innehåller den ju dessutom "Model Aviation World" dvs en flygsektion. Dock är det sämre med civila objekt som t ex bilar - de finner man då & då i TMMI.

Hmm…MAX ska jag se till att skaffa ett ex av.

JaGa
0

Tjena Ante,

På IPMS Uppsalas byggmöten  brukar det ligga ett gäng olika intressanta tidskrifter och böcker på borden som folk har tagit med sig. Brukar både gå bra att både läsa eller låna dom…..

Kom gärna och titta in vid tillfälle! Vi har byggmöte nu under nästa söndag den 6 februari mellan kl.12-17 

Välkommen

/Janne