Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1707 ggr
Modellfreak
0

Cheva Chevell: Street.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer tråden om mitt Chevellbygge från Revell. 1:24.

Info: Lacken är målad med Hagmans mattröda primer.

Och underredet med Humbrols akryl 21. På bilden nedan har inte akrylen hunnit täckt än, det är första strykningen.

Det står även något tjafs om Kina därunder, jag ska nog slipa bort det, annars får man väl låtsas att det är chassinummret på ett lite udda ställe.

Kommentera allt ni vill. Tack på förhand.

"It get's mean when the light goes green"

felle-j
0

Kul bygge!

Azgaron
0

Ser trevligt ut!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Modellfreak
0

Tack Felix och Håkan! Märker att jag har fått upp ögonen för Chevell lite! En väldigt trevlig bil.

PonCar
0

Ett klassiskt muskelpaket! Ska bli kul att följa projektet -lycka till!

Modellfreak
0

Länge sedan det kom någon uppdatering, men snabbare än såhär har det inte gått. Taket blev vinyltak, då det hade lyckats komma oönskad färg på taket, så slapp jag måla om hela bilen.

Kaross, chassi samt sittbrunn.

felle-j
0

Snyggt!

Felix

Azgaron
0

Ser snyggt ut!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

PonCar
0

Blir kanonhäftigt!Glad

Modellfreak
0

KLAR! Jag är nöjd! På slutspurten kom jag upp med ett gäng nya ideér. Här se vi en av dem. Min historia är att det gick ett race någonstans i öknen längst Route 66 och just denna bilen tävlade mot en mustang av samma årsmodell (Jag har tittat ut den i lokala leksaksaffären, den köper jag längre fram). Chevan tappade greppet och for ut i en stenoch skrapade framskärmen och skadade kofångaren. Som synes har det inte hunnit rosta så mycket än heller, utan det är grundfärg.

Modellfreak
0

Ett stänk av damm på sidorna.

Modellfreak
0

Baken för de som inte ser det Glad

felle-j
0

Grymt snygg!  Kul med historian.Glad

PonCar
0

Grymt läckert! Gillar skarpt den här "dirty" looken. Ja, det är nog lätt att "skidda" av vägen med såna kraftresurser under huven. Kan nog vara glad han kom undan med en repad framskärm!

Modellfreak
0

Tackar, tackar. Glad

#13 Ja, det ska han vara glad för, lika glad för som att jag inte orkade deformera hela halva fonten. Tungan ute

Chevy-54
0

Riktigt fränt slitage!Glad

Brutalt bygge!!!

/Bengt J.

zoncar
0

Påminer mig om en film som heter vanishing point fast då vart det en vit challenger 440 som jagades! då hete föraren Kowalski om det nu stavas så men Grrrrrr

pentti01
0

Även jag gillar att det finns en historia till bygget och det slitna skicket!

#16 " Jakten mot nollpunkten" ja, en av favoritfilmerna!