Wittmanns sista Tiger
Nytt bygge på gång. Provade på att sätta på zimmerit.
Nu återstår det roliga, vädring och besättning.

Grrrym Tiger! Väldigt fint byggd och målad tycker jag. Intressant att se hur du lägger en mörk grundfärg innan den ljusbeige. Blir en bra sluteffekt!
Jag bygger inte själv stridsfordon men tack för bilderna, även som bilbyggare får jag tips o ideer på detta vis!
Fint bygge, jag gillar speciellt avgasblåsen !
/Pentti

Tack för era komentarer. Har börjat med vädringen nu, lägger ut lite bilder när den är helt färdig.
Pelle

Ser bra ut, ska bli skoj att se vadringen.

grymt snyggt så långt blir det nr 007 på den?

#9 vädringen börjar ta form, lovar lägga ut bilder snart.
#10 klart att det blir 007

Hej!
Trevligt bygge! Trevlig chipning, oljespil mm.
Kul att du väljer bygga alla figurerna.
En liten detalj bara(hoppas att du inte tar illa upp). Jag tror inte att wiren till tyska vagnar rostar. Det finns säkert folk på detta forum spm kan bekräfta eller bestrida min synpunkt.
Om du vill kan jag lägga upp nägra wire bilder från Munster.
Roger

Roger: Jag tar absolut inte illa upp, tvärtom. Alla tips är varmt välkommna, det är väl därför vi lägger våra bilder här:)
Ser fram emot bilderna
Pelle
Zimmeriten ser ut att vara i det tjockaste laget…skalamässigt i jämförelse med verkligheten så landar skala 1/35 nånstans mellan Dragons gjutna zimmerit och det mönster som Lion Roar's verktyg återger.

Riktigt fint bygge! Gillar speciellt färgerna på avgasutblåsen! Följer detta bygge med spänning.

#19 Håller med dig Ztriker. Första gången och utan vertyg, fick använda mig av en liten gummibit.
Det är möjligtvis inte dig jag köpt modellen av?

Tack för bilderna Roger
Det kan vara så Petlin :-)

Snyggt jag är ingen exper men ögonen ser lite stirriga ut, eller konstiga. Frågan om du inte ska använda mörkbrun svart till ögonen.
Eftersom det är svårt att avgöra vad en person har för ögonfärg på långt håll?
Det kanske ser annorlunda ut med en annan belysning.
Ett tips att anväda blyerts till banden och kanterna det brukar bli en bra metal look då

Du har helt rätt Jarl, dem ser påtända ut. Har redan ändrat deras ögon till svart. Banden är ännu inte vädrade, slänger ut en bild när modellen är klar.