Revell Byggsats
Hej,
Är ny på detta med modellbyggande och har en fråga till er med koll 
Ropade hem drömbilen i skala 1/24 av fabrikatet Revell på ebay.de för några dagar sedan.
Förvisso är min tyska dålig, men vad jag kunde förstå av beskrivningen skulle modellen vara i skick som nytt.
Nu har jag fått hem modellen och det såg väl ganska bra ut. Kartongen var lite bucklig, men alla gjutramar låg i hophäftad plast. När jag tittade närmare så såg jag att det saknades ett par delar…eller?
T.ex. i en gjutram fanns det plats för en del och platsen var t.o.m. märkt med ett nummer, men ingen del fanns där. Jag har förstått att vissa delar som följer med inte ska användas eller är frivilliga.
Men det konstiga var att båda delarna med nummer under och över den som saknades fanns. Däremot, när jag skummade igenom byggbeskrivningen hittade jag inte heller delen som saknades. Ska titta nogrannare ikväll, men tänkte lyssna om någon visste hur det kan ligga till. Hoppas det inte blev för rörigt och går att förstå vad jag menar.
Tack på förhand

Låter skummt, att det är delar som inte används hör ju inte till ovanligheterna, men då är dom delarna med, jag har aldrig varit med om att enskilda delar från en gjutram saknas helt, men när man köper på auktion så får man ju lite underliga samlingar ibland, jag köpte en gång en Corvette coupe som hade med ett sufflett-tak till en helt annan Corvette, jag kände igen det eftersom jag byggt denna andra Corvette just innan. Men om alla delar som du behöver är med är det väl bara att bygga och vara glad?!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Ja exakt, bara allt finns som ska finnas med är jag nöjd. Men man ska ju ge feedback på säljaren…då vill man ju vara så rättvis som möjligt.
Tänkte, att i och med att det är en Alpina B7 (modifierad BMW 635), så kanske delen som saknas är med i BMW-satsen, men då borde det väl vara en sån där del som inte används och även ingå i min byggsats. Lite skummt luktar det.
Jag får helt enkelt gå igenom bygganvisningen och stämma av med delarna jag fick. 
För de som inte hittat något objekt än…
http://www.actiontrackchair.com/
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Tittar man på den här sidan ser det ut som om det fattas en del på åtminstone en gjutstam. Plastpåsarna gör det lite svårt att se,

Tack Orso! Exakt den är det, och bilderna verkar stämma med vad jag har här…Toppen!