Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 2044 ggr
starhawk
0

Lerpöl

Hur fixar man enklast till en lerpöl? dvs. utan att bygga ett helt diorama, har funderingar på att pula ihop min Sturmpanzer A7V men eftersom jag snott banden till mitt St Chamondbygge så hade jag tänkt att dölja detta faktum genom att placera den i en lerpöl så att dom frånvarande banden inte syns

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Jarl]
0

Gör grunden med gips som någon skåll så att allt inte riner ut.

Eller med lera så att du har någon bas. Och sen blandar du en ny gips sats med jord, lite gräs? och grenar kanske. lite trä lim också. Sedan måla mad mörk brun och ljus brun vart lerran har torkat eller är blött. vid blöttaste stället kan du ta humblor glossy lack

[Jarl]
0

Du kan också annvända frigolit eller gips bandage som bas.

[Jarl]
0

Foten i munnenhaha vilken stavning

[Orso]
0

En bra idé. Tauros A7V liknar inte den riktiga vagnens undersida så det är lika bra att gömma den.

[Jarl]
0

Eller så kan du ju såga av pansar vagnen där vart du vill täcka. Sen gör du en gips satts lägger ut på en bricka och sätter ditt pansar vagnen.

Det skulle nogg vara det effektfullaste!

Om man inte vill att gips ska fastna i något så brukar det gå bra med såpa, vet inte om något annat.

[Hayabusa]
0

Som alternativ till gips: Snickerispackel. Tror nog att det, precis som #5 föreslår, är vettigt att såga av den del av vagnen som är "nedsjunken".

starhawk
0

Var snarast inne på att dölja nedre delen av banden med lerpölen, övre delen är ju inget problem eftersom det döljs av sidan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Orso]
0

Bandlänkarna är ju inte så avancerade så du kan ju bygga några stycken och låta ena hörnet fram sticka upp och visa lite band som om den är på väg upp ur en svacka. Då blir det lite mer liv i landskapet och inte så platt.